Tor Rasmussen Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 (endret) Det hele startet da PSP-en kom. Det eneste spillet jeg kunne være interessert i var WipeOut. Så leser jeg i et review at spillet ble delvis "ødelagt" av tilfeldigheter og flaks mot slutten av spillet. Det er mer krig og tilfeldigheter som avgjør enn racing og presisjon. Da slo jeg fra meg dette spillet da det ikke er en stil jeg liker. Lastet inn WipeOut Fusion til PS2. Det er jo nok så preget av blinkende neonlys, fullt trykk, krig, pitstop og kaos i det man lurer på hvem som først krysser mållinjen. Bare på gøy satte jeg inn det aller første WipeOut fra PS1. Jeg synes gameplayet i dette første er mye bedre. Det er racing, presisjon, treffe svingkombinasjoner og skipet går som bare det. Surfe fra booster-pil til booster-pil. Banene er enkle og oversiktlige. Konseptet er enkelt og gøy. Begynte å spille SSX on Tour her om dagen. Jeg synes det første SSX var knallgøy. 2-ern var minst like god. 3-ern med det store fjellet begynte å føles uoversiktlig og mer å huske på. 4-ern, On Tour, synes jeg nå er blitt fullstendig rotete og uoversiktlig. Knotete trange baner, masse folk i løypene, kaos og fullstendig tilfeldig hvem som vinner i enkelte tilfeller. Satte inn eneren igjen, og jo da. Her var det enkelt, oversiktlig og mye gøyere å spille. Ryddig og med fokus på kjøring og fart. I NFS serien likte jeg Hot Pursuit 2 best. Lange fine baner i dagslys og med god sikt framover. Etter at Underground kom mistet jeg mye av piffen. Det var mørke, våte, og uoversiktlige baner. Neonlys, styling, dårlig sikt, racing under broer og i trange gater. Underground 2 fant jeg enda mer uoversiktlig og rotete. Man må kjøre rundt for å finne løp og garasjer. Jeg la Underground 2 raskt på hyllen. (Ser nå til min begeistring at dagslyset er på igjen i Most Wanted). Begynner jeg å bli for gammel (29år). Er det dette ungdommen søker i dag. Mørke spill full av neonlys, sugerende rytmer, et hav av våpen, features og tweaks. Fullstendig kaos på baner og i løypene hvor racing er en bi-faktor av spillet. Jeg begynner nå virkelig å forstå ordtakene som; "Det enkle er ofte det beste", og "Alt var bedre før." For min del håper jeg disse natteracerne og dette uoversiktlige kaoset er en forbigående trend. Endret 30. oktober 2005 av trykkertor Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Hva bilspill angår er eg enig med deg. Elsket å herje villmann i de gamle NFS spillene, bla.det du nevner i posten din. Dette var helst tidene eg spilte mye konsoll. Gra Turismo var også ufattelig skøy. Men etterhvert som intressen mot PC auka, mistet eg lysten på å spille bilspill. Det siste bilspillet eg spilte til DØDE, var Need for Speed: Porsche Unleashed. Aner ikkje kor mage timer eg kjørte rundt å bare koste meg i dette spillet. Men der vard et stopp. Prøvde NFS: Underground, men spillet var så ufattelig kjedelig syns eg. Er vel heller ingen andre bilspill som har greidd å vekke min gamle følelser i nyere tid, noe som er itt synd. Hva FPS spill angår,har suget på nye FPS spill alltid vert tilstede. MEN, noe av det samme her også. Det er ingen FPS spill som har gitt meg så mye glede og underhodning for pengene som GoldenEye og Perfect Dark til N64 samt Half Life og Unreal Tournament til PC. Dette var spill eg kunne spille igjenom evig mange ganger, og fortsatt kose meg. MP delen i GE og PD er jo eit kapittel for seg sjøl, og er noe av det bestet eg har spilt gjennom alle år. SP delen til HL og UT er blitt spilt til det evige paradis også. Nyere UT spill greier ikkje å fenge slik orginalen gjorde, blir for mye hightech og xtra dilldall. Mange er sikker uenig i meg her, men sånn for det no ein gang vere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå