Jannis-15 Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Kan "over-burn" fungsjonen skade brenneren min? det sto i nero at brenneren kunne bli ødelagt ved bruk av denne fungsjonen, stemmer dette?? jeg har en LG 40x12x40 (og ja, den støtter over-burn). Edid: Takker for svar! vil jo ikke ødelegge min 4 dager gamle brenner.. _________________ Asus A7V133-c AMD Athlon XP 1800+ :smile: 768Mb SDRam Asus GeForce4 Ti4400 128Mb 35Gb hd 5400rpm SB Pci 64 LG CDRW 40*12*40 3DMark 2001se: 8424 http://home.no.net/pcdude [ Denne Melding var redigert av: Jannis-15 på 2002-08-24 22:44 ] Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Nei, det har jeg aldri hørt om. Tror nok du trygt kan prøve overburning. Det hadde vel vært noen nyheter på internett om dette, hvis brennere hadde blitt ødelagt Lenke til kommentar
fondus Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 når det står at brenneren støtter overburn, så tåler den _litt_ overburning, men ikke for masse. prøv deg frem og still opp 1/2 minutt overburn om gangen f.eks. når det blir mye feilbrenning, må du gå litt tilbake. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 24. august 2002 Forfatter Del Skrevet 24. august 2002 hehe, hadde det litt gøy med en cd-r plate på 703Mb, jeg kjørte overburn-testen i Nero cd-speed og kom frem til at jeg kunne presse 848Mb på den (+16,29min)... brukbart? jeg tenker ikke på feilbrenninger, men kan brenneren bli _fysisk_ ødelagt? en ting til, når jeg kjører brenne-testen for å se hvor rask den er, hvorfor nekter den å brenne raskere en 32x? er det fordi cd-en egentlig ikke takler mer en 24x? Lenke til kommentar
Goldelf Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Ja det kan den, blir som en laserpistol efekt ala starwars. Laseren skytest gjennom brenneren og ut kabinettet. Så du bør være forsiktig. Lasern er dødlig. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Ja, jeg drepte naboen i underetasjen, laseren gikk rett igjennom kabinettet, gulvet og traff naboen i hue mens han satt på dass. Ikke noe pent syn! hehe... :smile: Neida... Laseren er ikke kraftig nok til å skjære igjennom chassiset på brenneren, bare sånn at det er sagt. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 24. august 2002 Forfatter Del Skrevet 24. august 2002 "Ja, jeg drepte naboen i underetasjen, laseren gikk rett igjennom kabinettet, gulvet og traff naboen i hue mens han satt på dass. Ikke noe pent syn!" Ikke SÅ fysisk.. neida, bort ifra all spøken, jeg har lest at brenneren kan bli skadet om jeg presser laserer for langt ut, stemmer dette, eller gjelder dette bare cd-brenere som IKKE støtter overburn? Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 du vil ikke skade cd brenneren din viss du tar en overburn på rundt ett minutt eller to på en vanlig 74/80 minutts plate, men derimot så kan du regelrett ta livet av brenneren viss du kommer for langt bort ved for eksempel brenne fullt ut på en 90/99 minutts plate. min yamaha 16x10x40 makser ut på 89 minutt, da bryter den brenningen og gir meg en feilbeskjed at den mistet sporet. en kamerat av meg tok livet av sin 12x plextor på de samme platene (Mr.Platinum 90min 850mb data) som jeg prøvde med. hans spiller gikk i stykker da laseren gikk for langt ut og krasjet med noe og ble skadet. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 24. august 2002 Forfatter Del Skrevet 24. august 2002 så hvorfor lager de overburn murlighet om brenneren blir ødelagt av det? testet overburn i "cd-speed" med en 650Mb cdrw, jeg satte den til 99:59:00 (ca 100 Min), da brenne-testen var ferdig fikk jeg beskjed om at det fortsatt var mere ledig plass på cd-en og at jeg skulle prøve med en større størrelse.. hvor langt kan jeg gå??? du sier det at det vil redusere livet til brenneren, men hvor mye? hvor lenge tror du den holder om jeg bruker overburn? edid: det står jo at brenneren skal kjare å brenne 99:59 min... er dette feil? [ Denne Melding var redigert av: Jannis-15 på 2002-08-25 01:28 ] Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Det er ikke sikkert brennern vil bli skadet, men CD'n vil muligens bli uleselig hvis man er uheldig. Overburn er ikke offisielt støttet, så dette gjøres jo på eget ansvar. Toms Hardware klarte å brenne 100 minutter på en 80 minutters CD, men med en Asus brenner. Hører Lite-on brennere klarer å brenne 100 minutter også. Men som sagt, det finnes ingen garantier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå