Gå til innhold

The Ring, noen som kan forklare meg handlingen?

jøran

Anbefalte innlegg

I går så jeg The ring på Tv Norge, men etter filmen sluttet satt jeg fortsatt igjen med mange spørsmål.

Mulig det bare er jeg som er treg i oppfattelsen, men jeg lurte på om noen kunne svare meg på disse spørsmålene:

Hvem laget videoen, og hvorfor?

Hvorfor sa Aidan til Rachel at hun ikke måtte slippe fri Samara?

Hvorfor døde ikke Rachel, men Noah og Katie?

Var det noen spesielt med å kopiere den videoen?

Hva var det egentlig som skjedde på slutten? (når Rachel og Aidan kopierte videoen)

Hvorfor sa Rachel til Aidan at det går bra med ham, men ikke de andre som ser videoen?

Endret av jøran
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En utrolig dårlig film. Ingen ting henger på greip. Historien kan dere bare drite i. Den er der bare fordi den "må". Hele pointet med filmen er å skremme folk. Da bryr de seg ikke om historien.

Jeg kan nå ikke fatte at noen ble skremt i det hele tatt, jeg.

Eneste som var litt irriterende var i begynnelsen når den TV-en sto på sånn at hun jenta døde elns. Det var en så høy og skjærende lyd at annlegget mitt holdt på å bli ødelagt. Det var ikke noe morsomt (dog heller ikke skummelt).

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
En utrolig dårlig film. Ingen ting henger på greip. Historien kan dere bare drite i. Den er der bare fordi den "må". Hele pointet med filmen er å skremme folk. Da bryr de seg ikke om historien.

Jeg kan nå ikke fatte at noen ble skremt i det hele tatt, jeg.

Eneste som var litt irriterende var i begynnelsen når den TV-en sto på sånn at hun jenta døde elns. Det var en så høy og skjærende lyd at annlegget mitt holdt på å bli ødelagt. Det var ikke noe morsomt (dog heller ikke skummelt).

5079449[/snapback]

Vel jeg syntes faktisk at the ring dugde godt for det den var jeg. Det er en helt alminnelig skrekkfilm hvis eneste mening er å få deg til å skvette. SOm sagt, jeg skvatt jo faktisk en del ganger (nå er jo jeg litt skvetten da). I tillegg syntes jeg stemningen i filmen var gangske god. Men som sagt før av dere andre, filmen er ikke direkte god av den grunn.

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar

Hehe, litt rar quoting der. Du quotet meg, men navnet er feil. :p

Anyways, er enig i det du sier. Filmen duger til det den prøver å være: Hjernedød skremme-tingeling.

For meg funket det ikke. Nå må det nevnes at jeg sjelden skremmes av filmer og spill hvor meningen er at man skal skremme (da blir jeg alltid forberedt på å bli skremt, og dermed blir jeg ikke skremt - Det er værre når jeg gjør ting hvor jeg absolutt ikke forventer å bli skremt, hor det absolutt ikke er meningen), men det funker vel for en del andre.

Det jeg mente var at det ikke er noen vits for trådstarter i å gruble på slike ting, da selv ikke engang folka bak filmen vet noe spesielt om den. De bare lagde den såpass "mystisk". De har ingen svar. De ville bare lage et scare-show for å tjene penger. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Hmm.....

Er The Ring 2 en fortsettelse av 1'ern, eller er det en helt ny film?

5084699[/snapback]

Jess, det er det, bare at denne filmen ikke greide å få meg til å skvette en eneste gang, og det sier en del! Melking av japanske skrekkfilmkonsepter er hipt nå om dagen...

Lenke til kommentar

The Ring er hakket bedre enn Ringu. Men jeg tror det har med å gjøre at jeg så den amerikanske før den japanske, siden de jeg kjenner som så den originale først synes at den er den beste. Ringu 2 er derimot fantastisk dårlig. Historien er helt usammenhengende, uforståelig og meningsløs. Har ikke giddet å se den amerikanske remaken av denne. Ringu O er visstnok ganske god, men jeg har ikke fått sett denne enda, så det kan jeg ikke ta stilling til.

Lenke til kommentar
Det er vel 3 filmer totalt - iallefall hva orginalene angår ..

Ring 0/1/2 - antar at 2 er fortsettelse?

5084720[/snapback]

3 filmer? Trodde det bare var to jeg......

5086317[/snapback]

Det finnes bare to amerianske Ring-filmer. Det finnes tre Japanske.

EDIT: TO Amerikanske. :)

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Jeg er en av de som synes den amerikanske versjonen knuser den originale. Den amerikanske er rett og slett skambra. :)

5086345[/snapback]

Der er jeg enig, ringufilmene blir gjerne bare teite.. Men som sagt filmen er ikke bedre enn en 4/6 i følge min bok. Skrekkfilmkarakter/skvettekarakter 6/6 :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...