jgb Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Jeg leste om en som sa at ADSL-linja bruker annen frekvens enn analgo/ISDN telefonlinje, og at det dermed måtte legges inn ekstra linje for ADSL. Stemmer dette? Jeg valgte Tiscali "Gjør det selv" og koblet 2 telefonkontakter på den analoge linja før alle telefonene. Fra disse 2 påkoblede telefonkontaktene koblet jeg nettverkskabler som igjen fører til splitteren som går videre til ADSL-modemet. DSL- og ETH-1-lampa lyser på modemet, men jeg får ikke tilgang til Internett. Nettverkskortet sender "packets" men mottar ingen. Jeg har "Jensen PCI Fast Ethernet Adapter" og Windows XP, og en "LAN/High Speed Internet Connection" satt opp, men altså ingen tilkobling. Hva kan være galt? (Jeg ringte supporten til Tiscali, men de har ikke noe svar på problemet. Få jeg da returnert ADSL-modemet uten kostnader?) Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Er modemet defekt, kan du sende det tilbake. Husk at ADSL er slik at det må kobles en splitter som du monterer FØR noen av telefon linjene dine kommer. Mellom der skal den plasseres. Da fungerer det, hadde samme problem her :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå