tbend Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Hei. Lurer bare på om det er flere enn meg som bruker frostveske lag med vannet? Jeg bruker sikkert 1/6 med frostveske nå og vannet er blått Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Hva mener du? Det er vanlig å ha frostveske (eller annet antikorrosjonsmiddel) i vannkjølinga, hvis det var det du lurte på, da. Lenke til kommentar
Damination Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 han lurte nokk på om det var flere en han som brukte frostvæske i vannet ! men ot: mye koster en flaske frostvæske ? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Ikke mye Jeg bruker det vertfall... Poll? Lenke til kommentar
Peter Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Jeg bruker frostvæske. Betalte vel 60,- eller 70,- for én liter. Brukte vel 400 ml av tilsammen 2.5 liter væske. Lenke til kommentar
MindZlave Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Jeg bruker det, har vel blandet det 1-4 med destillert vann... Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Koster ca. 25,- for en liter frostveske på biltema. Lenke til kommentar
slobbix Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Jeg skulle bruke det jeg og, men jeg brukte væska som fulgte med vannkjølinga mi! OBS: Originalvæske OG kjølevæska (til bil) har neste samme "ingrediens" (begge er korrusjonsbeskyttende, frostklare o.l.). Når jeg skal bytte væske så skal jeg gå over til vanlig frostvæske (til bil) Lenke til kommentar
tbend Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 hehe,,, nesten hele jengen... Sku laga en poll her ja spørre moderator Lenke til kommentar
Digidice Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Jeg bruker også Destilert vann (batterivann) og en liten støyt med frostveske oppi TT big water settet mitt. kjørt noen mnd nå går så hjulet dette. hadde ikek så store forventninger av dette settet med det gjør faktisk susen. Lenke til kommentar
fredde Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Har hatt samme vann og frostvæske i over 2 år uten antydning til noe irregulært. Ser ut som første dagen jeg helte det i.... Frostvæske og springvann funker fett.... Lenke til kommentar
meastp Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Hvorfor ikke se i stickies? Står en tråd der som dekker over denne tråden ganske så bra... Lenke til kommentar
tbend Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Har hatt samme vann og frostvæske i over 2 år uten antydning til noe irregulært. Ser ut som første dagen jeg helte det i.... Frostvæske og springvann funker fett.... 5089720[/snapback] Vil vel uansett anbefale å ha i destillert vann Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Har ALDRI hatt destillert vann i min vannkjøling, og har hatt system som har kjørt relativt lenge (8 mnd ++) uten noen antydning til "grakse" / korrosjon i vannet. Frostveske og springvann har fungert utmerket. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 (endret) men husk nå på at vannet er forskjellig rundt om i norge. Enkelte plasser er det sinnsvakt med kalk i vannet.. og det kan skape trøbbel. Spesielt at det kan tette igjen kanaler i radiatoren. Selv skiftet jeg radiator, og når jeg skrudde av niplene på den gamle var nesten åpningen forkalket igjen. mao, mistet en hel del flow bare pga det. Men nå bruker jeg salt i vannet som eliminerer kalk problemet. (merk, dette er ikke vanlig salt, men spesial salt som brukes i kalkfjerningsanlegg) Endret 1. november 2005 av Stig-Arne Lenke til kommentar
tbend Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Men nå bruker jeg salt i vannet som eliminerer kalk problemet. 5091337[/snapback] Den var ikke dum, kanskje ha i litt salt slik at jeg er helgardert ! Begynner å bli en god mix vannet nå Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Litt batterivann, litt springvann og litt frostvæske, blir en fin blåfarge av det Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Men nå bruker jeg salt i vannet som eliminerer kalk problemet. 5091337[/snapback] Den var ikke dum, kanskje ha i litt salt slik at jeg er helgardert ! Begynner å bli en god mix vannet nå 5091898[/snapback] Er ikke vanlig salt.. les redigert post:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå