osveta Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Jeg har ett hjemmenettverk bestående av tre maskiner, 1 server som kjører w2k srv og to arbeidsstasjoner som kjører w2k pro. Jeg skal sette opp en ftp server på den ene arbeidsstasjonen (serv-u). Jeg har installert dynip på serveren. Dette fungerer ikke, når jeg pinger dynip navnet mitt så kommer isp ip adressen min opp, men når jeg prøver å logge på ftp serveren så kommer jeg ikke inn. Hvordan skal jeg sette opp dette får å få dette til å fungere. Må jeg kjøre ftp serveren på server maskinen? På forhånd takk for alle svar Lenke til kommentar
engkje Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Hvordan oppkobling mot nette har du? (leverandør?) Lenke til kommentar
osveta Skrevet 26. august 2002 Forfatter Del Skrevet 26. august 2002 Jeg har bredbånd fra telenor Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Quote: Den 2002-08-24 22:20, osveta skrev:Jeg har ett hjemmenettverk bestående av tre maskiner, 1 server som kjører w2k srv og to arbeidsstasjoner som kjører w2k pro.Jeg skal sette opp en ftp server på den ene arbeidsstasjonen (serv-u). Jeg har installert dynip på serveren. Dette fungerer ikke, når jeg pinger dynip navnet mitt så kommer isp ip adressen min opp, men når jeg prøver å logge på ftp serveren så kommer jeg ikke inn. Hvordan skal jeg sette opp dette får å få dette til å fungere. Må jeg kjøre ftp serveren på server maskinen?På forhånd takk for alle svar Hvordan er nettverket ditt lagt opp mot internett?? Det ser ut som om du prøver å koble til på dynip adressen, mens du prøver å koble til på en maskin på det lokale nettverket. Hvis du prøver å koble til deg selv via internett vil ikke det funke; du må koble til på det lokale nettverket og ikke bruke dynip adressen din. Prøv å koble til med FTP-klienten mot maskinnavnet; f.eks. osveta ; eller koble til mot ip-adressen. Lenke til kommentar
talisar Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Altså du har følgende oppsett? 1. server som får ip fra telenor. Denne serveren har en ekstern ip og en intern ip. DynIP er koblet til den eksterne ipen (såklart) 2. workstation med servu. Kun intern ip 3. workstation kun intern ip Altså har ikke workstation med servu'en din noe adresse, og du må bruke lokalnavnet på den, eller ipen. Dersom du vil bruke dynip'en så må du sette opp port forwarding på serveren din, f.eks at alle som kobler til mittnavn.dynip.com på port 21, blir forwardet til internip port 21 på den workstationen din som har dette:) Siden du har telenor er det vel litt knoting med dette, hadde du hatt nextgentel med ruter der kunne du bare satt dette rett opp i ruteren. Forstod jeg deg riktig nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå