havar Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 (endret) Jeg har et ASUS A7N8X DeLuxe, og sliter med at systemet er ustabilt. For øyeblikket kjører det greit med to TwinMos brikker, modell: M2S9JA8A. Det fungerer altså med disse to brikkene, selv om disse ikke står på "godkjent"-listen for hovedkort/chipset. En annen TwinMos-brikke (M2G9J16A) som jeg gjerne ville montere i den siste sloten på HK, funker ikke på dette kortet, selv om den monteres alene... Det snodigste er at denne brikken faktisk finnes blant de godkjente, vel og merke på brikke-produsentens side, og ikke på ASUS-siden. Alle tre brikkene er 512-brikker. Har du maken HK, ville det vært topp om du kunne fortelle hvilken RAM du bruker, slik at jeg kanskje kan finne maken når jeg skal ut og handle. Listene på nett stoler jeg ikke på. Jeg er kun interessert i 512 eller 1024-brikker. Endret 30. oktober 2005 av havar Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Jeg har også et A7N8X-E Deluxe, og jeg bruker 2x512MB Apacer PC3200. Har aldri hatt problemer med systemet, og det har alltid vært stabilt. Kjøpt de her: http://psdata.no/ps.asp?it=99474&mlevel=011001 Lenke til kommentar
Øyvind.S Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Jeg fikk samme problem med mitt A7N8X kort & TwinMos 2x512MB når jeg byttet prosessor. Dvs når jeg kjørte med en XP1700+ fungerte det ok (kun 333MHz), mens når jeg byttet til XP3200+ (400MHz) ble systemet ustabilt. Når jeg byttet ut RAM med en 512MB PC3200 Corsair ble det stabilt (men jeg utnytter ikke lenger dual systemet siden jeg bare har en brikke.) Lenke til kommentar
havar Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 Takk for innspill. Snodige greier dette i grunn... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå