Gå til innhold

Oppgradere RAM, noen spørsmål

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da jeg brukte auto på min shuttle, så ble det satt inn 2T automatisk. Men er ikke helt sikker på hovedkortet ditt. Gå inn i bios igjen og sett auto til manuel. Så kan du gå inni alle og se på verdiene. Der skal du blant annet se timings f.eks 3.3.3.8, og kanskje 1T eller 2T. Hvis det står 2T, så forandrer du til 1T.

Lenke til kommentar

Jeg tror kanskje hovedkortet ditt skal ta begge deler.

it is doesn't matter, it is made by different configuration chips.

256mb singal side should made by 32x8 chips,

and double side should make by 16x8 chips, if double side make by 32x8 then it is down grade memory. then of course the singal side price is higher then the double side.

but if the double side memory made by 16x8 chips, then it is same as the signal side memory 32x8.

16chips 16x8 = 8chips 32x8

16chips 32x8 < 8chips 32x8

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Jeg tror kanskje hovedkortet ditt skal ta begge deler.

it is doesn't matter, it is made by different configuration chips.

256mb singal side should made by 32x8 chips,

and double side should make by 16x8 chips, if double side make by 32x8 then it is down grade memory. then of course the singal side price is higher then the double side.

but if the double side memory made by 16x8 chips, then it is same as the signal side memory 32x8.

16chips 16x8 = 8chips 32x8

16chips 32x8 < 8chips 32x8

5079903[/snapback]

Hmm.. ble vel ikke klokere av det der. Manualen blander begrepene singel/dual sided og singel/dual channel. Har jeg da singel eller dual channel minne??

JILDG

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...