ådne Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Har gått inn i biosen å satt pcen til å boote fra floppy. Men så kommer feilmeldingen opp; "floppy disk(s) failed". Hva kan være problemet? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 En del mulige grunner: *Kabelen står i feil vei, eller er ikke godt nok festet *Du har ikke koblet strøm til floppy (lyser floppy-lyset ved oppstart?) *Diskettstasjonen er defekt eller trenger en rens *Kabelen er defekt Fungerer diskettstasjonen om du prøver å lese fra den i Windows eller DOS? *Selve disketten er defekt Lenke til kommentar
ådne Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 Diskettstasjonen kommer opp i min datamaskin i windows, så jeg skjønner ikke hvorfor det ikke går å boote fra den? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Diskettstasjonen kommer opp i min datamaskin i windows, så jeg skjønner ikke hvorfor det ikke går å boote fra den? 5079031[/snapback] Om den kommer opp i Windows betyr ikke at den virker slik den skal. Prøv å les og skriv til en diskett i WIndows, og se om det fungerer. Hvis det fungerer, så kan det være selve disketten som er defekt. Prøv da å lage en ny boot-diskett. Hvis diskettstasjonen ikke virker som den skal, kan du prøve å rense den. Men prøver den i det hele tatt å lese fra disketten når du prøver å boote med den? Eller får du feilmelding før den i det hele tatt viser noen som helst aktivitet? Lenke til kommentar
ådne Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 Feilmeldingen kommer før den prøver å boote fra den ja. Skal prøve med en annen diskettstasjon nå. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Kan nok være at diskettstasjonen er defekt. Men prøv å les/skriv til den i Windows. Om det går, så kan det være at BIOS'en har en bug angående floppy (firmware upgrade?)... eller at det er en feil med floppycontrolleren på hovedkortet. Lenke til kommentar
ådne Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 Følgende feilmelding kom opp nå: Non-System disk or disk error Replace and strike any key when ready. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Høres ut som noe feil med selve bootdisketten. Prøv å rense diskettstasjonen også, og prøv igjen. Eller lag en ny bootdisk og prøv denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå