Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

LAN-nettverkskort fungerer ikke i Win 98SE

Anbefalte innlegg

Trøsten hjalp, den :)

Og nå ringer sviger og sier at han er like langt! Da han skulle prøve å legge inn Chello-programvaren, funket ikke forbindelsen med kortet. Akkurat slik det var før jeg begynte å styre med maskinen.

I morgen tar vi med maskinen tilbake til butikken der de fiksa den, og så får de prøve igjen. Får jo bare håpe for deres del at de har testa den opp mot et nettverk, og prøvd å frigi nettverkskortet, evt. opprette ny IP-adresse. Men det får vi greie på i morgen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trøsten hjalp, den :)

Og nå ringer sviger og sier at han er like langt! Da han skulle prøve å legge inn Chello-programvaren, funket ikke forbindelsen med kortet. Akkurat slik det var før jeg begynte å styre med maskinen. 

5112536[/snapback]

Hvorfor må du ha programvare til Chello da?

Lenke til kommentar

Nei, programvare fra Chello trengs ikke. Jeg bruker det i alle fall ikke.

Nå er problemet løst. Var på vekstedet sammen med sviger, og de testet den igjen - på nettverket. Det hadde de gjort første gang også. Internettet virket som bare det.

Så hjem igjen til svigers, men ikke f***!

Da tok jeg med meg PCen hjem, og prøvde der, og der virket det. Det lyste bakpå nettverkskortet, noe det ikke gjorde hos svigers. A-ha, modemet!

Ja, det var kabelmodemet. Sviger var hos UPC på mandag og byttet det, og nå virker alt. Har sendt UPC en mail, der vi ber om et seriøst tilbud om kompensasjon for 3 uker med irritasjon, arbeid, utgifter, og ikke noe internett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...