maartn Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Hvor kraftig strømforsyning trenger jeg til MSI K8N SLI Platinum Hovedkort S939, er opplyst at jeg trenger 500+ , men har fungert greit med 360 watt'en jeg har nå. Det som har begynt å skje nå er at f.eks msn slutter å svare når jeg bruker webcamera og diverse småting.. har også byttet chipset kjøler... kan dette spille noen rolle inn på dette? eller er det et annet problem? Har reinstallert drivere, formatert og alt. Så kan ikke være noe gale med software. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Hvor kraftig strømforsyning trenger jeg til MSI K8N SLI Platinum Hovedkort S939, er opplyst at jeg trenger 500+ , men har fungert greit med 360 watt'en jeg har nå. Det som har begynt å skje nå er at f.eks msn slutter å svare når jeg bruker webcamera og diverse småting.. har også byttet chipset kjøler... kan dette spille noen rolle inn på dette? eller er det et annet problem? Har reinstallert drivere, formatert og alt. Så kan ikke være noe gale med software. 5078612[/snapback] Har du noen stabilitetsproblemer foruten MSN? Har du prøvd å legge enda mer last på pcen? Om du har mulighet til å låne en hd av en venn elns, og teste om pcen restarter med den tilkoblet, så er det for liten effekt på den PSUen du bruker nå. Regner med at en god 400W vil gjøre jobben greit, men om du legger ut et par hundringser ekstra, så vil du kunne kjøpe en psu som vil holde i mange, år, også om du velger å kjøre 2 grafikkort på pcen. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 er jo omtrent totalt umulig å si hvor stor psu du trenger når du kun lister opp hovedkortet ditt, som faktisk kommer langt ned på lista over hva som bruker mest. list hele maskina, så tenker jeg vi kan hjelpe bedre. men de problemene du beskriver kan komme av andre grunner. den maskina jeg har, sjekk profil for fullt oppsett, trekker noe rundt 250watt. men så må man huske på at de beste psuene har en virkningsgrad på 70%, så en psu på 500watt leverer ikke 500watt egentlig, men noe mindre. Lenke til kommentar
maartn Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 hms.. nei har ingen andre problemer.. så jeg skjønner ikke hva dette kan være jeg altså.. utrolig irriternedes å ikke vite hva problemet kan være.. er en ny pc med topp deler.. orker ikke ramse opp alle specs, kan ikke være problemet... Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 jo det kan være problemet, chieftecene r ikke så sprek at det gjør noe. og det kan seriøst ikke ta mer en et minutt å liste de viktigste delene i kassa di. skjermkort, cpu, ram, antall disker og drevs er det som vi trenger å vite. Lenke til kommentar
BKB Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 hms.. nei har ingen andre problemer.. så jeg skjønner ikke hva dette kan være jeg altså.. utrolig irriternedes å ikke vite hva problemet kan være.. er en ny pc med topp deler.. orker ikke ramse opp alle specs, kan ikke være problemet... 5081376[/snapback] Du vil ha hjelp til å finne ut hvor kraftig strømforsyning du trenger men orker ikke liste opp hardwaren din? Det er ikke fordi det kan være problemer med hw'en at du må si hva du har, men for å få en pekepinne på hvor stor strømforsyning du trenger. Lenke til kommentar
maartn Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 okey.. trodde bare det ikke var noen vits Hardware: Chenbro Gaming Box Black/Silver 350W Strømforsyning MSI K8N SLI Platinum Hovedkort S939 nForce4 SLI,4xSATA2,GbLAN, Firewire AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz OEM Socket 939 512KB cache "Winchester" Kingston HyperX 1024MB 400MHz DDR PC3200 DDR Kit m/2stk CL2 (2-2-2-5-1) Creative SB Audigy 2 ZS, Bulk PCI Lydkort,THX,7.1,24-bit/192KHz Maxtor DiamondMax 10 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM NCQ Gainward GeForce 6600GT 128MB GDDR3 2ns PCI Express,"Ultra/1960PCX GS"ViVo/2xDVI VIFTER: Thermaltake Venus Silent Boost CPU KJØLER. Papst Kabinett vifte 119x119x25mm * Molex plug * 26dB(A) * 1600 min-1 * 12Volt * 94 m3/h Papst Kabinett vifte 92x92x25mm * kabinett vifte på 23db(A) * Luftstrøm 61m3/h * Hastighet 1950 rpm * 3 pin og molex kontakt Så har jeg mus,tastatur,webcamera,viftestyring,dvdrom,dvdrw, men dette krever vell ikke så mye? Mener jeg har fått med alt nå. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 skulle tro den spuen skulle klare å dra det systemet der med imndre du har overklokka noe helt extremt. du kan sjekke spenningene på +3,3v, +5v og +12v linja i bios. verdiene bør/må være innafor +/-5% her ser du spenningene mine, og de er veldig bra, vanlig pleier å være ca 11,80v-11,90v på +12v linja, og ca 5 på +5v linja. på dne gamle maskina mi med en 350watt mist og et overklokka system med 9800pro og en mobile barton cpu, så sleit psu. da falt +12v linja til ca 11,50v-11,60v idle, og systemet trekker en del mer strøm under load. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå