IceXCool Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Har planer om å kjøpe en kupevarmer til noen, men lurer litt på hva som trengs. Warmup pakkene til DEFA koster jo endel, men bare for å få OK temp i bilen hindre dugging og lette is skrapingen trenger jeg vel ikke mere enn ei sånn kupevarmer vifte? Fins dem med sigarettenner plugg og noen form for tidsur kanskje? Har 0 peiling på dette hehe Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Pen tråd, har igrunn samma idè.. Finnes det noe grei måte å strekke en stikkontakt fra motorrommet og inn i kupeen uten å måtte borre hull i "veggen"..? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 (endret) DEFA warmup er et 230v kupevarmer, så en må strekke en ledning inn i kupeen, men de fleste biler har flenser i torpedoveggen der en kan stikke ledninger igjennom, så det skal ikke være nødvendig å bore hull. Det finnes også en kontrollenhet som fungerer som tidsur, så har du montert kupevarmer og en slik kontrollenhet så har du det du trenger.du kan seff skippe kontrollenheten og sette på et tidsur i stede for å gjøre det billigere Endret 30. oktober 2005 av zandro Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 Så det bør funke med bare en motorvarmer som self får 220V strøm og så forgrene det inn til kupevarmeren, kan jo sette sånn tidsur på strømuttaket på garasjeveggen da Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Ja blir å funker fint det Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Marvil: Det finnes som regel huller i torpedoveggen med gummi i. I alle volvoer jeg har skrudd på, finnes det slike vertfall. Da skjærer du bare ett lite hull i gummien, og setter den på plass og putter ledningen igjennom... Ellers, se zandro sitt oppsett. Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 Fant ut hva jeg trengte og kjøpte kabelsett og 1200W kupevarmer for 800,- i dag, kjempelett å montere og det funker som bare, genialt Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Fant ut hva jeg trengte og kjøpte kabelsett og 1200W kupevarmer for 800,- i dag, kjempelett å montere og det funker som bare, genialt 5085614[/snapback] Hvor har du lagt kablene..? Hørte på Møller og Mekonomen idag hva de skulle ha for motorvarmer (blokk + kabler) med montering; 3100 hos Møller og 3200 ca hos Mekonomen. Trodde faktisk at Mekonomen skulle være billigere, men.. Var 2000 bare i arbeid hos Mekonomen. Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 La kabelen langs pasasjersiden av motorrommet og gjennom en gummigjennomføring for kabler i torpedoveggen, selve kupevarmeren er montert litt oppover så den blåser varmluft opp fra passasjersidens "fotplass" ved hanskeromet. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Hvor finner jeg torpedoveggen? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Hvor finner jeg torpedoveggen? Overalt, så nær sagt -det er navnet på hele skilleveggen mellom motorrom og kupeen, og du må altså gjennom den et eller annet sted, med mindre du trekker kabelen ned under bilen og opp gjennom golv eller girkassetunnel... Let til du finner en gummigjennomføring som passer, finner du ikke noe brukbart hull må du bore et selv der det passer, men pass på ledninger på andre siden av veggen om du borer hull! Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Har du Dieselmotor kan det jo hende du kan få Webastovarmer til en god pris;) Sjekk med http://www.kcl.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå