Gå til innhold

Nye pc komponenter

Anbefalte innlegg

Heisann!

Da tenker jeg at det er på tide med en liten oppdatering for den stakkars datamasinen min.

Det jeg bruker pcen mest til i dag er World of Warcraft, DoD for det meste. Så generelt sett bruker jeg den mest til spill. Og det er spille pcen jeg er ute etter.

Og jeg ønsker en pc som jeg kan bruke til alt mulig til en vis grad.

Pcen jeg har i dag og det som skal byttes ut er:

Hovedkort: Abit NF7-s

Skjermkort: Alantis radeon 9700

Minne: 2x512 Twinmos (pc 3200)

CPU: AMD Athlon 2100+

Jeg ønsker bare å oppgradere disse fire nevnte, resterende komponenter er mindre viktige pga økonomien :( Til sammen hadde jeg tenkt å bruke omkring 7000 til 8000kr.

Bør jeg satse AMD v Intel? ATI v nvidia?

Noen med ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser i profilen din at det er Winbond chiper på de rambrikkene dine. Ser ikke helt vitsen med å bytte de ut.

Ser også at du har bare 88giga med diskplass. Hva med å heller kjøpe en rask og stor SATA disk i stedet for minne?

Hva med strømforsyning? Er den du har stor og god nok?

Her er mitt forslag:

Hovedkort:Abit KN8.

Skjermkort:Gainward GeForce 7800GT.

CPU:AMD Athlon 64 3500+.

harddisk:Samsung SpinPoint P120S 200GB SATA2.

Strømforsyning:Tagan 480W.

Pris:7739 kr og 6944 kr uten strømforsyningen.

Lenke til kommentar
Ser i profilen din at det er Winbond chiper på de rambrikkene dine. Ser ikke helt vitsen med å bytte de ut.

Ser også at du har bare 88giga med diskplass. Hva med å heller kjøpe en rask og stor SATA disk i stedet for minne?

Hva med strømforsyning? Er den du har stor og god nok?

Her er mitt forslag:

Hovedkort:Abit KN8.

Skjermkort:Gainward GeForce 7800GT.

CPU:AMD Athlon 64 3500+.

harddisk:Samsung SpinPoint P120S 200GB SATA2.

Strømforsyning:Tagan 480W.

Pris:7739 kr og 6944 kr uten strømforsyningen.

5078776[/snapback]

Det som står i porfilen min er gammelt. Jeg har nok med diskplass til mitt bruk.

Har 300gb++. Jeg overelever uten sata, til jeg har mere penger :)

Jeg har en ordinær 340w cheiftech strømforsyning. ( 2 år gammel)

Angående minne. har sedd på disse Corsair og Kingston Minstrekrav er 1024 mbram

Ser at folk skriver at skjermkortet bråker en del. Skulle nevnt at jeg ønsker en pc som ikke lager mye "unødvendig" støy. Hvis dette kortet kan bli ertstattet med et annet kort som ikke bråker like mye og samtidlig yter like godt, that is:)

Vil jeg merke noe forskjell i WoW og DoD om jeg betaler 400,- mere for en raskere cpu?

3200+ v 3500+ ?

Setter pris på forslagene deres :)

Lenke til kommentar

men hva gir de 1000 kronene meg, hvis jeg klarer meg med et oppsett til 1000 kroner billigere? Jeg spiller WoW og DoD helt ok i dag. Om jeg bruker 1000 kroner mere på noe som ikke har betydning for meg. så er det jo ikke noe poeng i det hele tatt. Jeg kunne ha klart meg med den pcen jeg har i dag, men kan ikke fordi jeg har en del spill jeg vil spille som pcen rett og slett ikke takler (i bra oppløsning).

Lenke til kommentar
men hva gir de 1000 kronene meg, hvis jeg klarer meg med et oppsett til 1000 kroner billigere? Jeg spiller WoW og DoD helt ok i dag.  Om  jeg bruker 1000 kroner mere på noe som ikke har betydning for meg. så er det jo ikke noe poeng i det hele tatt. Jeg kunne ha klart meg med den pcen jeg har i dag, men kan ikke fordi jeg har en del spill jeg vil spille som pcen rett og slett ikke takler (i bra oppløsning).

5082868[/snapback]

Poenget er jo kommende spill,da har du mere å gå på hvis du velger ett 7800GT

Edit :ett 7800gt behøver ikke å øke kostnadene noe særlig.

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=14648

Edit2:Kortet som morten valgt er billigere enn det jeg har valgt.

Endret av TAS
Lenke til kommentar
Jeg har kommet fram til dette:

CPU

Minne

Skjermkort

Strømforsyning

Hovedkort

Pcen skal som sagt brukes mest til spilling. Overklokking er utelukket.

Er dette oppsette noe som kan brukes?

5081452[/snapback]

Du må for all del ikke finne på å kjøpe et Geforce 6800GT når du får et Geforce 7800GT for bare et par hundrelapper mer! 7800GT knuser 6800GT i ytelse!

Hvis du ikke skal overklokke,så kan du gjerne kjøpe billigere ram enn de du har valgt. Forskjell vil du ikke merke uansett. Hvis du har råd,så koster 2048MB Kingston Value 2149. Det er billige og helt greie brikker.

Lenke til kommentar

du får vel 2gb rma pakker til under 2k også.

ellers så støter jeg forslaget om å bytte ut 6800gt kortet i et 7800gt. det lille prishoppet er det garantert verdt. selv om du kanskje ikke har bruk for det, så vil det fremdeles være et bedre kjøp, et 6800gt kort koster for mye nå om dagen. ca 2000-2200 er en ok pris synes jeg, ikke 2800

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...