j-- Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Hei. Er ute etter et mATX hovedkort, sokkel a/754/478/479 som er 24cm*24cm eller mindre. Noen som vet om det finnes. Har sett en del på mini-ITX, men jeg savner et PCIspor til. Takker for innspill! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 (endret) får du plass/mulighet til å bruke ett PCI riser kort? dvs, instikk kort som gjør at PCI kortene ligger på høykant, men du får 2 slots av 1 pci slot ? http://www.mycableshop.com/sku/PCI2-B.htm http://www.mini-itx.com/store/default.asp?c=8 <- ca halvveis ned på den siden også Endret 29. oktober 2005 av MrLee Lenke til kommentar
j-- Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 Har sett litt på de PCI riser kortene tideligere, men jeg tviler egentlig på at det vil fungere så veldig bra sammen med det prosjektet jeg driver med nå. Er det ikke sånn at alle riser kortene med 2 PCI utganger gjør at krtene vil stikke horisonalt ut ifra hovedkortet? En annen ting jeg er skeptisk til ved bruk av riser kort, er om de takler "tung" trafikk? (ja, jeg vet det bare er en "skjøtekrets", men er fortsatt skeptisk.) Det vil også bli litt vanskelig mtp. kjøling av prosessor.. Men takker for tipsene ### <- PCIspor 1 ### <- PCIspor 2 ############### <- Riserkortet _______________### <- Kontakt til hovedkortet Om det finnes noe alâ dette så ville det vært det beste for prosjeltet mitt.. Men er fortsatt mest på utkikk etter et mATX hovedkort som er 24cm*24cm eller mindre Uansett, takk for innspill, MrLee! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 (endret) hva med "løse" risers? d.v.s. mer som flatkabler ala ATA100 kabler? finnes det ikke slike? da kan du plassere som du vil, men må ha en eller annen måte å feste PCI kortene på ellers? hmm, hvis hovedkortet står vertikalt, vil riser kortet stikke ut vertikalt, mens pci kortene vil ligge i samme retning som hovedkortet. De vil vel også ligge ned, vekk fra CPU sokkel? (eller er det annerledes med nano ITX? på dette bildet ville vel PCI kortene henge nedover, "utenfor" HK der de andre PCI slottene ville vært hvis det var ett vanlig ATX kort? Men da forsvinner vel litt av grunnen til å ha mini itx... Endret 30. oktober 2005 av MrLee Lenke til kommentar
j-- Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 Ja, på det bildet ville PCI kortene stikke nedover ca 2cm over det planet hovedkortet ligger på. Det er en helt grei løsnig, men jeg er redd for at det ikke vil passe med maksmålene jeg har for det kabinettet som bygges. isåfall må ikke målene overskide 24cm. Om lengden av mimiITXkortet (17cm) og pci kortene ikke er lenger enn 7cm, så er jo det et alternativ. Det er kanskje det som ville skape best luftflyt igjennom kabinettet også *tegne noen skisser, og regne litt på det* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå