Gå til innhold

Kald katoder, skjøtestykker

Anbefalte innlegg

Jeg har to kaldkatoder i pc'n og lurer på om det finnes noen form for skjøting av disse..Vil ha flere katoder på samme kablen hvis dere forstår hva jeg mener?

Har kun to utganger på viftekontrollen min og lurer derfor på om jeg får flere lys inn på de to?

Takker for svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan ikke se at jeg har funner noen inverter med fire utganger..Det er litt kjipt...

Går det ann å klippe kablene og skjøte de igjen da?

5078270[/snapback]

Det er jo en mulighet, men det spørs hvordan det går. det går jo ant med vifter så det burde jo også gå med inventere ;)

Men dette har jeg ikke peil på ;)

Lenke til kommentar
du kan koble flere invertere i parallel på samme utgangen på viftekontrolleren, men ikke mere enn to katoder pr. inverter.

5080702[/snapback]

Hør!

Paralellkobler du katodene etter inverter vil du få et strømproblem, og katodene vil lyse svakere. Det å skjøte katoderørene kan du glemme da disse inneholder gasser.

Det beste er enten å kjøpe en soundkontroller, men da må du droppe styringa du allerede har. Eller du kan kjøpe et ny styring :)

Lenke til kommentar
du kan koble flere invertere i parallel på samme utgangen på viftekontrolleren, men ikke mere enn to katoder pr. inverter.

5080702[/snapback]

Hør!

Paralellkobler du katodene etter inverter vil du få et strømproblem, og katodene vil lyse svakere. Det å skjøte katoderørene kan du glemme da disse inneholder gasser.

Det beste er enten å kjøpe en soundkontroller, men da må du droppe styringa du allerede har. Eller du kan kjøpe et ny styring :)

5081669[/snapback]

som sagt, inverter i paralell, ikke katoder....... er det ikke det jeg skreiv da? :dontgetit:

Lenke til kommentar

5080702[/snapback]

Hør!

5081669[/snapback]

som sagt, inverter i paralell, ikke katoder....... er det ikke det jeg skreiv da? :dontgetit:

5084491[/snapback]

Jupp, bare en glipp fra min side. Skulle stått "Som Behydreo skriver over" - først :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...