Arbitrator Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 (endret) Det hele begynte med at jeg lasta ned en crack som ikke var helt clean og pcen min ble infisert med popups og møkk. Da bestemte jeg meg for å bare installere windows på nytt fordi det går raskere enn å fjerne denne typen popups, for meg. Så etter litt dilling fram og tilbake slo jeg av maskina og kobla ut 2 av harddiskene mine og slo på maskina igjen. Når den kom på så fikk jeg ikke skjermbilde og med en eneste gang maskinen kommer på (1 sec etter påknapp) så begynner hovedkortet å si (loop) "system failed memory test". Pcen min består av: Socket 478 Asus p4t533-c hovedkort i850 chipset 2.5 ghz p4 northwood 1024 mb corsair rdram (4x 256) gf6800 480w mist psu 4 harddisker, 1 cdrom Jeg har prøvd med alle 4 rambrikkene alene i ramslot 1a og 2a og et par andre oppsett uten noe hell. Jeg har også prøvd å koble ut alt unntatt det som må være i for at pcen skal ha sjans til å starte, også uten noe hell. Det eneste som skjer er at jeg hører den dumme lyden repeate hurtig; "system failed memory test" Noen som vet hva som kan ha skjedd? Edit: Sjekka at cpuen sto skikkelig i. Edit: Resatte bios, nå kommer det ikke en eneste lyd eller pip fra pcen, kun viftene som starter å snurre. Endret 30. oktober 2005 av Arbitrator Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Har du mulighet til å prøve noen helt andre minnebrikker? Software kan ta knekken på slikt. Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Prøv med minimum av tilkoblet hw, se om det er mulig å komme i bios , for så å feilsøke videre ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå