Gå til innhold

Overkill med 2x7800 GT hos meg?

AndersT2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja, hva vil du oppnå?

Noen ekstrem FPS-økning vil du ikke få, da CPU blir en liten flaskehals -- den klarer ikke å "kjøre" grafikken raskt nok fra GPU-ene (sagt litt enkelt)

Til gjengjeld kan du kjøre på med så mye oppløsning & eye-candy (AA, AF og diverse SLI-effekter) du bare orker, uten å miste FPS :yes:

Edit: Leif var innom.

Endret av craaash
Lenke til kommentar

Til den prosessoren du har der holder det med ett 7800GTX kort spør du meg. Men driver du å spiller i 1600x1200 med 4X AA eller høyere, så vil 2 stk 7800GT kort komme til nytte. Spill som F.E.A.R krever sinnsykt mye av skjermkortet, og der vil to 7800GT kort vise sin nytte.

Lenke til kommentar

Har ikke mulighet til å kjøre høyere oppløsning enn 1280x1024. Men vil gjerne ha på så mye eye candy som mulig.

Har ikke klokket CPU nå, siden det var så varmt i sommer, setter den nok opp nå når vinteren kommer. Men skal nok også ha vannkjøling i løpet av vinteren, og en X2 CPU utpå nyåret (4400+ eller høyere) når det er lettere å finne spill som tar i bruk begge kjerner.

Lenke til kommentar

Enig med Big SturL. det er nok best. jeg tror at hvis skjermen din kun støtter 1280x1024 blir det kansje nok med et GTX. jeg har 3700+ og et GT og det drar BF2 på max! 1600x1200 i oppløsning! Med bakgrunnsmusikk uten NOE lag! Så mine egne erfaringer blir vel 1stk GT(X)

Lenke til kommentar

Til neste år så kan du oppgradere til dualcore og da blir den ikke flaskehals lenger. Hvis man tenker i retning av FEAR og Unreal3 (som støtter dualcore) så er 7800GT i SLI egnet (nå er 512MB 7800GT/GTX kort er like rundt hjørnet som kanskje er en smartere oppgradering)

Endret av lavizh
Lenke til kommentar
Litt OT: Vil 7800GTX 256MB og 7800GTX 512MB gå i SLI og ha nytte av dei 256MB ekstra som er i GTX 512MB kortet?

5082357[/snapback]

Nei. Kortet med minst minne bestemmer maxminnet.

Note: NVIDIA recommends that SLI customers, whenever possible, purchase graphics cards with matching memory sizes. When dissimilar memory sizes are enabled to work together using Coolbits (value set to 18), the effective memory size for each card becomes the smaller of the two memory sizes.
Lenke til kommentar

Jeg kunne nesten ikke la det tilbudet gå, så det er på vei i posten. Og når Tas skriver som han gjør, burte FEAR kjøre på 1280 og alt på high, samt mye AA og AF hos meg. Blir i hvertfall artig å prøve.

Håper bare jeg har nok strøm. Har en Mist 500 W, men har 8 harddisker i tillegg,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...