Gå til innhold

Merkelige lyder, FPS-drops osv. MB tar farvel?

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

ja, jeg har på følelsen av at hovedkortet mitt har skiftet adresse, og er på godt vei ned dit.

Det begynte vel med at jeg skulle spille WoW og fikk veldig mye FPS-drops (fra 60 til 25 eller mindre ca. hvert 5 sekund, så begynte det å komme noen veldig fine lyder ut av høytalerene mine.

Kjører MSI KT6V hovedkort, med AMD Athlon 2600+. Systemtempen er på ca. 40°C og cpu'en er på rundt 60°C spør om du vil vite meir.

For dere som er interessert så kan du høre den her:

EDIT: teit tittel. overtrøttpower

fin_lyd_ja.wav

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

OPPDATERING: der forsvant all lyd.... :( er intergrert i hovedkortet, begynner nesten å bli lei meg her :( tar kopi av all musikk og sånt nå for å være sikker

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

ENDA en update: har funnet ut at FSB hastigheta ikke er stabil, den er satt på 167MHz, men nå hopper den opp og ned. Den var oppi 300 MHz på max så jeg, og var nedi 162 MHz på det laveste... Dette er ikke bra, og ingen av dere ser ut til å ville hjelpe :(

Ser også at 3.3v ligger på 3.23, 5.0V ligger å hopper fra 5.0 til 5.3, +12V ligger på 11.73 er det normalt? volten stiger når FSB'en hopper oppi 100-og-helvete

Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne kommet med noe konstruktivt her, men jeg har dessverre ingen forslag i dette tilfellet.

Det høres jo ut som om det er hovedkortet ditt som forårsaker problemet, evt muligens at det er strømforsyningen som forårsaker ustabiliteter...? Har du mulighet til å teste en annen strømforsyning for sikkerhets skyld?

Jeg mistenker vel og merke hovedkortet mest, forøvrig.

Jeg vet hvor frustrerende slike ting kan være, sitter her med et skjermkort som mest sannsynligvis er defekt selv (et ATI X800XT). Bruker derfor en dinosaur av et skjermkort inntil videre, nærmere bestemt et første generasjons GeForce DDR (6-7 år gammelt eller deromkring).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Spurte MSI techhelp om hjelp og de sa dette:

Dear Sir,

Thank you for contacting MSI Technical Support.

We will try to help you from the following steps:

1. Unplug all the power supply cords and the hardware except CPU (with fan), one stick memory; but please replug memory;

2. Make sure good ventilation in the case, and check if CPU and CPU fan touch tightly. If possible, please use some silicon gel to improve heat dissipation.

3. Clear CMOS as described in the manual;

4. Boot system up and enter BIOS to load BIOS Setup Defaults; set the BIOS option 'Frequency/Voltage Control -> CPU FSB Clock' as the real value of you CPU & Save. Please refer to MSI CPU support;

Once the issue persists, please update BIOS and driver to the latest version through MSI utility live update. Download from here.

Please feel free to let us know if you still have any further issues or inquiries.

Best regards,

MSI Technical Support

Putta mer kjølepasta på CPUen og den sank faktisk med nesten 20°C, men der hjelper lite når lyden klikker helt amok når jeg f.eks skal installere WoW. Har lagt merke til at det skjer oftest når HDD'en jobber. Får vel kjøpe ny PC siden dem ikke selger sånn hovedkort lengere, og nei, har ikke tilgang til en annen strømforskyning. :cry:

EDIT: Fikk lyst å putte opp noe som kanskje kan vise at hovedkortet ikke er helt 100%.

post-74596-1130946691_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...