graks Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 vil intel komme med noe som heter pentium5?,eller blir pentium4 det høyeste i pentium familen? vet at intel har pentium d som er dual core cpu. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Hvis jeg ikke tar helt feil, satser intel på 4 kjernet teknologi i starten av 2007. F*ck me if im wrong! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Intel kaller fremdeles CPUene sine for Pentium 4 fordi de alle bygger på samme gamle teknologi som ble lansert med den første versjonen av Pentium 4 (willamette), nemlig Netburst. De skiftet f.eks. navn fra Pentium 3 til 4 fordi Pentium 3 baserte seg på en annen teknologi enn netburst... kort og godt: ny arkitektur = nytt nummer. Og den nye arkitekturen kommer vel en gang i 2006 hvis jeg ikke tar feil? Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 kort og godt: ny arkitektur = nytt nummer. Og den nye arkitekturen kommer vel en gang i 2006 hvis jeg ikke tar feil? 5078262[/snapback] Med de utsettelsene intel har om dagen så blir det ikke lett å spå når neste generasjons arkitektur ser dagens lys. Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 (endret) Intel skal vist komme med noe som heter "Intel Pentium VIIV" VIIV uttales "five". edit: http://www.intel.com/pressroom/archive/rel...0050824comp.htm Endret 30. oktober 2005 av gullf1sk Lenke til kommentar
Be__bad Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Da blir vel kansje "VIIV" en konkurrent til M2 da... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Nei "viiv" er en media plattform. ett konsept ala Centrino pakken og fokuserer på HTPC plattformer. An Intel Viiv technology-based PC: Features remote control operation from the comfort of your couch, and instant on/off functionality like a TV (after initial boot) Has cutting-edge technology, including a dual-core processor and advanced graphics and sound capability for an amazing audio/visual experience Offers access to content on demand with easy Internet access to movies, music, pictures and games Has the ability to record, pause, and rewind live TV programs (with optional TV tuner card) Comes in different shapes and sizes to fit any style home, including small consumer electronics-type designs that look like DVD players to more traditional desktop designs Provides state-of-the-art PC performance including support for up to 7.1 channel surround sound for a home theater-quality entertainment experience∇ Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 kort og godt: ny arkitektur = nytt nummer. Og den nye arkitekturen kommer vel en gang i 2006 hvis jeg ikke tar feil? 5078262[/snapback] Med de utsettelsene intel har om dagen så blir det ikke lett å spå når neste generasjons arkitektur ser dagens lys. 5078359[/snapback] Dagens utsettelser som hva? -65nm teknologien til Intel går tydeligvis som smurt og er helt etter planen, og blir vel lansert nå mot sluten av året. -Vi har ikke sett noen antydninger til at neste arkitektur på dekstop og mobilt er noe som helst utsatt. Desktop; Conroe og mobilt; Merom. -Noe som er utsatt derimot er noen chipper på server-segmentet tror jeg (Tukwila?/Montvale?). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå