Durron Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Kjøpte nylig asrock P4VM800 mATX sammen med en celeron D 2,53GHz. Plugget alt sammen og trykket på knappen. Viftene starta, men ingen respons på skjermen, eller andre komponenter. Fant ut at jeg hadde glemt å plugge inn 12V kontakten. PSUen hadde ikke noe sånt, så jeg byttet den ut med en annen jeg hadde liggende, men under denne prosessen laget jeg en stygg ripe under hovedkortet i nærheten av IDE kontaktene. Det så ut til at en av lederne var kuttet. Prøvde likevel å starte med 12V i. Det samme skjedde, null kontakt med skjerm. Hva gjør jeg da? Er det hovedkortet kaputt, eller var det cpu som streiket hele tida? Har ingen andre maskiner å teste prosessoren på! Alle andre deler virker som de skal. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Høres ut som det er noe annet enn HK som er skadet ja. Eventuelt noe som er satt opp feil. Har du prøvd reset av Bios? Kikka i manualen om noen av jumperene er feil? Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Mulig å reparere.. hvis du er fingernem: xs.org mvh r.- Lenke til kommentar
Durron Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2005 Prøvde å resette bios nå, funket desverre ikke, det er den eneste essensielle jumperen på desste hovedkortet, men takk for tipset. Jeg har litt elektrisk ledende lakk til overs, får prøve det og et forstørrelsesglass! Lenke til kommentar
Durron Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2005 Æsj, der var jeg nok litt for rask. Hullet fyllte seg med lakk og fordelte seg over flere ledere. Vel, fikk skrapet det meste av Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Må jo finne ut om det har noe å si da først eller?? Kjenner du ikke noen som har et HK som den CPUen kan brukes på? Eventuelt noen som har en annen CPU som passer ditt HK som du kan teste med... Lenke til kommentar
Durron Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 Nei, gjør nok ikke det, alle jeg kjenner har amd. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Stikk innom en databutikk i nærheten av der du bor og spør om de kan teste CPUen din der. Lenke til kommentar
Durron Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 Stikk innom en databutikk i nærheten av der du bor og spør om de kan teste CPUen din der. 5079997[/snapback] Ja, jeg syntes også at det virket som en god ide, inntil de sa at de ville ha 500kr for jobben Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Jaiks hvor i alle dager bor du da? Lenke til kommentar
Durron Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 Oslo, prøvde datakjeden stovner Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Må jo være noen butikker i Oslo med en smule bedre kundeservice enn det der da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå