Gå til innhold

Operativsystem + Dell = usant?


Aurelius

Anbefalte innlegg

Joda. Jeg har mottatt mmin bestilte maskin en I9300 med "full pakke". På hjemmesiden ble det også bestilt såkalt "ekte windows operativsystem". Lurer på om de selger med kopiversjoner også`?" Fordi her kommer min sak inn.

Når datamaskinen blir levert er den jo stappet med all slags mulig "skit" og den er fryktelig treg og har masse utdaterte drivere. Løsningen for alle datainteresserte er jo å legge inn en "clean" install av windows. Ahh fersk ny windows med nye drivere! :cool:

 

Etter å ha lett igjennom en esken fant jeg en "papp-cd" med tittelen recovery.

På denne pappskiven stod det:

 

"Your computer does not require a operativsystem. if u need to restore,

use windows system restore! For drivers go to www.dell.com.

 

Dette må være årets spøk??

 

Når jeg bruker restore er jo den like full av software "skit".

Fikk tak på en xp cd og brukte min egen key til å legge inn ett nytt operativsystem. Er dette en måte å spare penger på??

Noen flere som har opplevd dette? Bør jeg klage til dell?

 

 

Økte forresten 3DMark05 med 1100 poeng ( 4967) ;) Nye drivere er gull.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svar til efikkan:

Dell leverer med ein Recovery CD som inneholder alt som låg på maskinen når du kjøpte den. Kan og vera fleire CD-ar dersom det ikkje går inn på den eine. Elles så har dell normalt ein diagnose partisjon som brukes i forbindelse med feilsøking og testing av hardware. Dette ligger og normalt på ei CD-plate som leveres med.

Lenke til kommentar

Fint med noen svar.

Nei det fulgte kun med 1 sk cd plate. Det var MS-Works. Det kom ikke med noen XP CD eller recovery cd. Kun papp-cdèn med teksten "your computer does not require a operativsystem. etc". Datamaskinen fungerer ypperlig, synes dette bare var snodig. Og nei, det kom faktisk ikke med bruksanvisning heller! ;(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...