Gå til innhold

Skjermkort til Fujitsu Siemens?

Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt meg en Fujitsu Siemes Amilo, men har oppdaget at skjermkortet ikke er av den helt kraftige typen.

Skulle helst hatt et skjermkort med mer enn 64mb, men er ikke sikker på om det er plass til det i maskinen eller om det er å få tak i.

Noen som vet noe om dette og kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det ikke mengde minne som sier hvor mye ett skjermkort yter, for vanlige stasjonære maskiner så får du de dårligste skjermkortene med opptil 512 mb minne, noe som kun er for å lure de som ikke kan noe om PC.

Men 64 er nok litt lite, så 128 til 256 er det som gjelder, og det holder i massevis med 128.

Men vet ikke helt hvordan ting er med bærbare (så vit jeg skjønte som er det en slik du har?). Men skal du ha noe så ta Nvidias GO 6600 eller høyere (6800, 7800, eller 7800 GTX). ATI sine vet jeg ikke helt hva heter, men de hadde noe med betegnelsen 9700, men den er 3 generasjoner gammel toppserie, de senere er 9800 og x800, samt den sikkert kommende x1800.

Men det viktigse er vel om det er mulig å få montert ett nytt skjermkort på din bærbare.

Hvis jeg har skjønt helt feil, og du har en stasjonær, så må du finne ut om du har AGP eller PCIe skjermkort spor, og så for modeller som Nvidias 6600GT eller høyere, eller ATIs X700 eller høyere hvis spilling skal skje med medium grafikk. Hvis man ikke skal spille, så holder det i massevis med 6200 eller X300 seriene.

EDIT: Når du refererer til ferdig kjøpte maskiner fra produsenter som Fujitsu, Dell og HP, så legg ved hele navnet, også nummeret som følger etter navnet, da kan vi slå opp på hjemmesidene til produsenten og se akuratt hvilken maskin du sitter med, og kan hjelpe mye lettere. Amilo er bare en produkt serie navn.

EDIT 2: Glem det jeg nevnte om stasjonære maskiner, så nettopp hvilken kategori denne var postet under. Hoppet rett til posten fra Hardware sin hovedside.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
Har nylig kjøpt meg en Fujitsu Siemes Amilo, men har oppdaget at skjermkortet ikke er av den helt kraftige typen.

Skulle helst hatt et skjermkort med mer enn 64mb, men er ikke sikker på om det er plass til det i maskinen eller om det er å få tak i.

Noen som vet noe om dette og kan hjelpe meg?

5077738[/snapback]

Nei, du kan dessverre ikke bytte ut skjermkortet, med mindre maskinen har et Nvidia kort med MXM sokkel, og isåfall ville du neppe hatt behov for å bytte det ut..

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...