Gå til innhold

Stabilt alternativ til BitTorrent (4.1.6)?


hemo

Anbefalte innlegg

jeg har som sagt prøvd utallige torrentklienter på jakt etter en bedre men har alltid falt tilbake til azureus. så dette er ikke noe fanboy holdning ifra min side.

 

noen ting jeg setter pris på i en torrentklient:

• rasket og stabilt

• brukervennlig

• pent design

• alt i et vindu

• mulighet for å pause/resume alle nedlastninger ved et tastetrykk

• mulighet for å laste ned deler av torrents

• lite ressurskrevende (her får azureus smekk på pungen)

 

sikkert mere også, men det er dette jeg kommer på i farta..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har som sagt prøvd utallige torrentklienter på jakt etter en bedre men har alltid falt tilbake til azureus. så dette er ikke noe fanboy holdning ifra min side.

 

noen ting jeg setter pris på i en torrentklient:

• rasket og stabilt

• brukervennlig

• pent design

• alt i et vindu

• mulighet for å pause/resume alle nedlastninger ved et tastetrykk

• mulighet for å laste ned deler av torrents

• lite ressurskrevende (her får azureus smekk på pungen)

 

sikkert mere også, men det er dette jeg kommer på i farta..

5084282[/snapback]

 

 

BitTornado åpner hver torrent i eget vindu, ja. Men dette er ikke noe problem med mindre du laster ned mange torrents samtidig. Jeg laster sjelden mer enn fem om gangen.

 

BitTornado er også raskt og stabilt, brukervennlig, man har muligheten for å pause/fortsette nedlasting/opplasting med et tastetrykk, man har mulighet for å laste ned deler av torrents, og er helt klart mindre ressurskrevende enn Azureus. Det eneste jeg kan se som negativt er GUI'en, og at hver torrent åpnes i eget vindu, men for meg er dette såpass lite viktig at det ikke bryr meg nevneverdig.

 

Man kan vel konkludere med at det kanskje er en smakssak, så man får bare teste ut litt forskjellige klienter og finne ut hvilken som passer best for seg.

Lenke til kommentar
noen ting jeg setter pris på i en torrentklient:

• rasket og stabilt

• brukervennlig

• pent design

• alt i et vindu

• mulighet for å pause/resume alle nedlastninger ved et tastetrykk

• mulighet for å laste ned deler av torrents

• lite ressurskrevende (her får azureus smekk på pungen)

5084282[/snapback]

µTorrent har alt dette. Minnebruken ligger vanligvis på rundt 6 MB og fila er bare på 98 KB. Man har også en "nettverksaktivitet planlegger": Feks mellom 8-14 skal man kun bruke 50% av linja. Mellom 14 og 23 stoppes all trafikk. Mellom 23 og 8 får den full hastighet.

 

post-41877-1130767769_thumb.png

 

 

Det eneste som klienten mangler er muligheten til å velge hvilke filer man skal laste ned FØR nedlastningen begynner.

Endret av Apocalypse
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei, jeg er ny på dette torrent greiene så det hadde vært fint med litt info. Jeg prøver nå BitLord 1.1. Er den bra? Noen som har erfaringer?

 

En annen ting....Hvor mye minne er det snakk om at Azureus bruker egentlig?

5135288[/snapback]

Nei, den anbefales ikke! Det er en gammel moddet piratversjon av BitComet. Sårbar mot diverse angrep. Last ned BitComet eller Azureus heller.

Lenke til kommentar

Nei, den anbefales ikke! Det er en gammel moddet piratversjon av BitComet. Sårbar mot diverse angrep. Last ned BitComet eller Azureus heller.

5135405[/snapback]

 

hehe, Jeg bruker denn, og jeg er veldig fornøyd, jeg.... skal skjekke andre greiene deres, bare for å teste

en gang i fremtiden . . .

:love:

 

EDIT:

Ok, lastet den den Auzur greie, Håper den er brukervennlig og raskere enn bitlord, :tease:

Endret av hproslan
Lenke til kommentar
Har jeg spurt deg noe? Nei, keep your crap in your mouth: Men jeg gidder ikke å starte enda en krangel her, Men er ikke min feil, hvis du ikke skjønner en vits, taper

5135812[/snapback]

Sorry, jeg blandet deg med Reino. Men du skriver uansett på en måte veldig få vil få vil hjelpe deg på. Uansett, hvis dere er BitLord frelste, hva med å prøvde den ekte versjonen? Nemmelig BitComet. For å si det rett ut synes jeg selv Azeurus suger.

Lenke til kommentar
Har jeg spurt deg noe? Nei, keep your crap in your mouth: Men jeg gidder ikke å starte enda en krangel her, Men er ikke min feil, hvis du ikke skjønner en vits, taper

5135812[/snapback]

Sorry, jeg blandet deg med Reino. Men du skriver uansett på en måte veldig få vil få vil hjelpe deg på. Uansett, hvis dere er BitLord frelste, hva med å prøvde den ekte versjonen? Nemmelig BitComet. For å si det rett ut synes jeg selv Azeurus suger.

5135862[/snapback]

 

Soryy, skal slette det jeg skrev om deg. Men hva er best til å laste ned? driter i brukervennlighet, vil ha det fortere, Bilord er bare sug, den å,

Men nå prøvde jeg azures, den gikk jo nesten 20-30 kb fortere jo...

Hva sier dere da?

Lenke til kommentar

Det jeg liker med azureus er følgende:

 

- Bruker kun 1 port, altså mye mindre innstillinger i ruter om du har det

- Full oversikt over hvilke iper som laster til deg, samt hvem du laster til, og mulighet til å choke de som feks har dårlig ratio.

- Full oversikt over filene som finnes i en torrent, med mulighet for å sette "high, low, normal og do not download"-prioritet på hver enkel fil

- Veldig mange forskjellige innstillinger for når man skal stoppe (og starte) å seede en torrent, feks når man er over et visst anntal seeders, en viss ratio, osv.

- Fulle muligheter til selv å velge hvilke info-columns som skal vises i hovedvinduet - kan fjerne info man ikke trenger.

- Download og upload-limit på hver enkelt torrent.

 

Jeg aner ikke om andre programmer har slike funksjoner, men dette er iallefall hva jeg liker med azureus. I tillegg til et ryddig og godt grensesnitt selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...