Gå til innhold

Brenne AUDIO_TS & VIDEO_TS til DVD-plate ?

Anbefalte innlegg

Hei!

*Mulig feilpost.

Har laget et ISO-image av en spillefilm på harddisken min. Filene som er der ligger i to mapper, AUDIO_TS og VIDEO_TS, med blant annet .VOB og .BUP filer.

Skal brenne denne ut på en DVD-plate slik at jeg kan spille den av på dvdspilleren.

Hvordan gjør jeg dette? (har Nero).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DVD -> Foto og video -> brenn DVD-video

Så finner du igjen filene til filmen din og legger den i "video_ts" mappen på nero, så velger et navn på selve cd/dvd-plata så ...brenner du

:thumbup:

5077514[/snapback]

Takk for svar, jeg tester dette nå. Er dette måten å gå fram om jeg vil kopiere vanlige .avi videofiler inn på en DVD også - for så spille dem av på DVD spiller ?.

Eller må jeg bruke en annen fremgangsmåte ?.

Lenke til kommentar
DVD -> Foto og video -> brenn DVD-video

Så finner du igjen filene til filmen din og legger den i "video_ts" mappen på nero, så velger et navn på selve cd/dvd-plata så ...brenner du

:thumbup:

5077514[/snapback]

Takk for svar, jeg tester dette nå. Er dette måten å gå fram om jeg vil kopiere vanlige .avi videofiler inn på en DVD også - for så spille dem av på DVD spiller ?.

Eller må jeg bruke en annen fremgangsmåte ?.

5077800[/snapback]

..Spørs ikke det på dvd-spilleren din?...om den klarer .avi :hmm:

Lenke til kommentar

AVI er ikkje berre DivX... Er det divx, so er sjølvsagt ein føresetnad at spelaren har støtte for divx, men om det er same framgangsmåten, det veit eg ikkje.

Er det andre .avi-filer (t.d. DV AVI) som du vil ha på ein DVD som kan spelast av på ein DVD-spelar, må dei konverterast til MPEG2. Trur dette kan gjerast i Nero Vision (Express).

Eg trudde tidlegare at MPEG2 var ein lisensbelagt codec, og at det difor ikkje fanst freeware som kunne konvertere til DVD-kompatibel MPEG-2. Eg har då anbefalt Tsunami DVD Author, eller TMPGEnc for å gjere dette. (Forskjellen på dei to er at den fyrste kan lage menyar, medan den andre berre konverterer til MPEG-2, dei er frå same produsent. TMPGEnc er kjend for å gje bra resultat.)

Men det viser seg at det finst freeware program som kan gjere det, t.d. AVI2DVD. Eg har då tydelegvis fått feil informasjon ein stad (er sikker på at eg las ein stad at MPEG2 ikkje var gratis....), men gjort er gjort...

Lenke til kommentar

Takk for alle svar. Skjønner dette nå tror jeg..

Men problemet mitt er når jeg brenner på denne måten : "DVD -> Foto og video -> brenn DVD-video. Så finner du igjen filene til filmen din og legger den i "video_ts" mappen på nero, så velger et navn på selve cd/dvd-plata så ...brenner du"

Når jeg gjør dette så fønker alt greit via dvdspilleren og på tv bare at alt blir svart-kvitt ?! Har dere peiling på grunnen til det oge eller ?

Lenke til kommentar

Men problemet mitt er når jeg brenner på denne måten : "DVD -> Foto og video -> brenn DVD-video. Så finner du igjen filene til filmen din og legger den i "video_ts" mappen på nero, så velger et navn på selve cd/dvd-plata så ...brenner du"

Når jeg gjør dette så fønker alt greit via dvdspilleren og på tv bare at alt blir svart-kvitt ?! Har dere peiling på grunnen til det oge eller ?

5079768[/snapback]

Bruker du ps2 som dvd-spiller?

Jeg har 3dvd-spillere og 2 av dem viser bare svart/hvitt, vet ikke grunnen til dette :hmm:

Lenke til kommentar

5079768[/snapback]

Bruker du ps2 som dvd-spiller?

Jeg har 3dvd-spillere og 2 av dem viser bare svart/hvitt, vet ikke grunnen til dette :hmm:

5079787[/snapback]

Nei, jeg bruker en vanlig dvd spiller. Merke Pioneer kan sjekke akkurat modellnummer om det hjelper for å finne ut av dette. Syns det er merkelig at den spiller av i svart kvitt ?

Spiller dvd'en av fra pcen med tv-out kabel til tv'en då får eg farger... hmm rart dette her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...