Økonom Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 (endret) Begynte på en TDX-klone idag som jeg har tenkt å bruke på mitt Abit NF8 (NF3 250Gb chipsett), og så kommer jeg nok til å teste den ut på et GeForce2 MX med vGPU mod. Dette blir kanskje litt hasteprosjekt, i og med at det er bare hos pappa jeg har verktøy og plass til å drive med sånt (og er der bare annenhver helg), så hvis jeg ikke blir ferdig i morgen tar det to uker før jeg kan fortsette. Men her er de første bildene: Her har jeg tegnet opp ca. målene på kobberribben som skal sitte der. Her er ribben som skal brukes. Her har jeg sagd hull til ribben, det ble ikke så veldig nøyaktig, men det går vel bra. Ribben passer fint. Så fikk jeg lodda fast ribben. Og her har jeg merket opp målene til vannkammeret. Kanskje litt unøyaktig, men jeg får klare meg med det. Kommer ny oppdatering i morgen Og så må jeg takke "Skrue" for at han lagde denne TDX-klonen sin, da! Hva synes dere? Endret 30. oktober 2005 av Økonom Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Ser bra ut hittil.. Hva er målene på blokka? Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2005 (endret) Takker! Målene er ca. 52,5x52,5mm, den er ca. 13,5mm høy. Har sagd ut vannkammeret og begynt på dyse nå. Kommer bilder i morgen. Edit: ribben er ca. 15x18mm, 6mm høy. Endret 29. oktober 2005 av Økonom Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Veldig bra Gleder meg til å se hvor bra den fungerer? Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 (endret) Dette kan bli en litten heftig sak Edit: Gleder meg til å se resultatet :wub: Endret 29. oktober 2005 av Klikka_bZerk Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 (endret) Første oppdatering: Nå er blokken stort sett ferdig (mangler en del filing og pussing på kantene). Og så må limet og silikonen tørke. Her er et par bilder: Kopperrørene som er brukt som nipler står skjevt pga at jeg må ha plass til å sette på slanger Har limt dem fast med superfix (silikonlignende sterkt lim) der de er i kontakt med vannet, og epoxy utenpå, sånn at de sitter godt fast. Fra en annen vinkel. Legger til bilde av underside til blokken senere i kveld, nå epoxyen har tørket litt mer. Har bare våtslipepapir på 600 nå. Får vel ta en tur innom biltema og få tak i 1200-papir snart. Edit: Post 386 Endret 30. oktober 2005 av Økonom Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Du får det ganske bra med 600 også, bare bruk mye vann og ikke trykk på blokka Looki'n good Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 (endret) Du får det ganske bra med 600 også, bare bruk mye vann og ikke trykk på blokka Looki'n good 5081220[/snapback] Ja, jeg har pusset med 600-papir og vann. Ble positivt overrasket, så jeg gidder ikke å stresse med annet papir. Takker! Edit: Her er et bilde av undersiden av blokken pusset med 600-papir: Endret 30. oktober 2005 av Økonom Lenke til kommentar
meastp Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Goody! Med meg tar det en smule lenger tid. Jeg tør ikke "slurve" med dette - det kan få fatale følger. Likevel er jeg imponert over hastigheten på arbeidet. Godt gjort! Resultatet ble jo bra, også. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Jeg må jo bare bifalle dette! Du er dyktig, og behersker jo loddinga på en veldig bra måte også, kan jeg se! Men pass nå på at du får nippelmontasjen tett, og ikke forhast deg med resten. Tålmodighet er en dyd vettu...... Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 Takker! Fant igjen et par messing-nipler i riktig størrelse nå, så jeg tror jeg plukker av de jeg har satt på, og setter på de "skikkelige" niplene. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Jaaaa, er du sikker på at du vil det da? Sjekk i alle fall den innvendige diameteren på messingniplene, i forhold til de kobberrørene du har brukt. Jeg er ganske sikker på at de messingniplene er en god del trangere, og dermed skape en brems i systemet. Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 Tror de er 10mm innvendig (eller noe i den dur). Men jeg bruker 10mm slanger, så det skulle gå greit. Er ikke helt sikker, tror jeg tester blokka med de jeg har satt på nå før jeg evt. skifter. Ser jo litt bedre ut med kobber enn messing, synes nå jeg (uten at jeg egentlig bryr meg om utseendet, da). Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Ok, da går det nok bra. Men ikke sjelden har slike nipler en forsnevring i området hvor gjengepartiet er, så derfor "advarselen". Lenke til kommentar
nree Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Ok, da går det nok bra.Men ikke sjelden har slike nipler en forsnevring i området hvor gjengepartiet er, så derfor "advarselen". 5082159[/snapback] Veldig OT skrue.. Er du 58 år? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Ok, da går det nok bra.Men ikke sjelden har slike nipler en forsnevring i området hvor gjengepartiet er, så derfor "advarselen". 5082159[/snapback] Veldig OT skrue.. Er du 58 år? 5084387[/snapback] Jepp! Lenke til kommentar
Damination Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 (endret) wow nice blokk ! får ferdig chipsett blokk i morra jeg da mye kulere å lage en egen ! imponert gammel er du øko? OT* skure du kunne vært faren min ! pappa er 58 å jeg 15 men hos meg er det motsatt pappa er blind på data ! kult å se at det ikke bare er oss unge som leker med ny motens leketøy edit: Leifern stakk innom ! Endret 31. oktober 2005 av Damination Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 kult å se at det ikke bare er oss unge som leker med ny motens leketøy 5084533[/snapback] Hvor fikk du det fra? Skrue her sier han er 58 år å han leker med nymotens leketøy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå