Guybrush Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Finnes det noen sammenligningstester av disse to kameraene noe sted? Noen som har noen formening om hvilke av de kameraene som er best? (Jeg setter nok en ekstra pluss til Canon pga vendbar LCD) Lenke til kommentar
TBPhoto Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Ja, det finnes jo noe... F.eks. kan du jo se på testen av Sony hos dpreview.com. Det blir bl.a. sammenlignet med S2 IS der! Her er linken rett inn i testen der det skjer! Ellers var det en større head-to-head test i oktoberutgaven av Practical Photography ("SLR-style digital cameras with image stabilisation" som de kalte det), hvor bl.a. både DSC-H1 og S2 IS var med. Uten at jeg gidder å skrive av hele testen for deg, så kan jeg ta med noe punkter. Jeg kan ta karakterene de fikk, beste de kan få i hver kategori er 5 stjerner. S2 IS; Handling - 3 av 5 Features - 4 av 5 Performance - 5 av 5 Image quality - 4 av 5 Value - 4 av 5 DSC-H1; Handling - 4 av 5 Features - 4 av 5 Performance - 3 av 5 Image quality - 3 av 5 Value - 5 av 5 Ellers gis det ut 2 "priser", nemlig "Testers choice" og "Best buy". Sony'en vant "Best buy". All of these cameras have something valuable to offer users. The fast speeds and great autofocus of the Canon S2 IS make it the best choice for photographers shooting action and the Konica Minolta (A200) offers a relative budget option for those who want the extra resolution.The Sony DSC-H1 may not provide the same level of quality as the Canon, but it's certainly less confusing to pick up and use straightaway. It gives a slightly better value for money too, so gets the Best Buy award. Resten omhandler ikke de to du er interessert i... men Panasonic FZ-30 vant "Tester's Choice"! Begge kameraene ble forøvrig testet i forrige nummer av det svenske "Digitalfoto", men i separate tester. Kort fortalt kom S2 IS best ut. Personlig hadde jeg valgt S2 IS, men det er basert på mine personlige preferanser (nemlig at det bruker SD kort som jeg har mange av OG de er billigere i innkjøp enn Sony's Memorystick, at jeg liker Canon's menyer, jeg liker utseendet på S2 IS bedre og alle tester viser at det er bedre bildekvalitet og seriebildehastighet på S2 IS). Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 Tusen hjertelig takk for godt svar! Lenke til kommentar
sarom Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Og akam skriver: Canon PowerShot S2 IS er for tiden det beste superzoomkameraet på markedet. Det gir glimrende bildekvalitet. I tillegg har det alt du ønsker deg av funksjonalitet – deriblant den beste videofunksjonen vi noen gang har sett. 12x optisk zoom og svært høy batterikapasitet trekker opp. Det er høy lysstyrke på objekivet, og optisk bildestabilisator som gjør kameraet brukbart selv i ganske dårlig lys. Kunne hatt raskere og mer presis autofokus. Se også link: http://www.akam.no/artikkel/14981/4 Lenke til kommentar
ojda Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Jeg har studert testbildene fra S2-is som ligger i testen på Dinside.no veldig nøye, jeg kan lese men fatter ikke at det bildematrialet kan binge frem terningkast 6. Det jeg ser er så "grøtete og utvisket (selvfølgelig grovt overdrevet, men.........)" jeg ikke fatter ikke. Er det testbildene som er helt på jordet eller har den fått bedre bedømning en den fortjener. Dette er ikke for å slenge dritt, har faktisk vurdert kameraet seriøst selv. Men krever da for pokker skarpere bilder en de denne testen indikerer. Har noen link til andre tester med god testbildeoppbakking leser jeg gjerne, får jo ikke dette helt til å stemme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå