klomp1 Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Hallais... Har nylig fått ny internett-leverandør, et lokalt firma... Tror tingen er at nabo'n har en antenne på taket, som mottar signaler og videre sendere de til nabolaget via en diger hub/router... Så alt jeg gjorde var å sette tp-kabelen inn i pc'n og skrive inn de IP-innstillingene jeg fikk (vist på bildet) Til problemet: Har alltid kunne dele linjen med kun en switch, men det får jeg faen ikke til! Det skal da ikke være nødvendig med en router siden nabo'n har det, skal det det da?? Har prøvd å lage nettverk hvor den andre pc'n skal koble gjennom denne, men til ingen nytte... Noen forslag? Er det virkelig nødvendig med en router? Lenke til kommentar
smh Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Du må nok ha ein ruter. Du kan jo evnt sette opp PC-en som ein ruter, men då trenger du to nettverkskort i PC-en. Det enklaste er ein ruter. Lenke til kommentar
klomp1 Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2005 Fikk det nettopp til av en eller annen grunn, så bare glem d =) Jeg bare skrev inn en IP adresse som lignet på denne på den andre pc'n, og det funka fjell!! Lenke til kommentar
smh Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Du kan risikere problemer med leverandøren din når du gjer det på den måten, men det er jo opp til deg. Kan jo vera at du har tatt ein anna nabo si adresse? Lenke til kommentar
klomp1 Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2005 Du kan risikere problemer med leverandøren din når du gjer det på den måten, men det er jo opp til deg. Kan jo vera at du har tatt ein anna nabo si adresse? 5077848[/snapback] Heh Morsomt Er bare snakk om i dag og i morgen, så tar sjansen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå