Gå til innhold

høytalere til tv..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom du har en ledig SCART kontakt som støtter signal ut så kan du koble alt du bare ønsker til TV apparatet.

Det letteste vil da være å kjøpe en slik:

B00006JAC0.03.LZZZZZZZ.jpg

Og koble vanlige phono kabler fra den kontaktet til forsterkeren, enten om det er stereo-, surround- eller pc- forsterker innebygget i høytalerene.

EDIT: Når det gjelder aktiv sub så skal vel det gå dersom den har phonoinngang og eget delefilter. Dersom den ikke har delefilter er det vel best å koble den via en forsterker som har dette på subutgangen, men det er bedre om noen med mer kunnskaper om teamet uttaler seg om den saken.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

d ligger en sånn der på skolen jeg kanskje kan "låne" litt..:p

tenkte på å kjøpe et sånn billig høytalersett men 2 høytalere og 1 subb..

EDIT: foran eller bak på tven så er det jo 3 sånne dingser, en rød, en hvit og en gul.. går det ikke å bare stappe inn ledningen til høytaleren inn i en av dem da?? vet ikke hvordan som er til lyd jeg men..

eller om du bare kan stappe de inn der du skal putte inn høretelefonene..:p !?

Endret av ssswopp
Lenke til kommentar

Billige PC-høytalere?

Det som er viktig å først finne ut da er om de har inngang for phono-kabler:

2xPhoneM_2xPhoneMbig.jpg

eller om de bare har en fast minijack kabel, noe mange PC-høytalere har.

jackaudio.jpg

Dersom de bare har fast minijack plugg blir det en del verre å koble til TV (du trenger forskjellige overganger) med mindre TV'en din har minijackutgang til headset på fremsiden. Dersom du overlever å ha en kabel koblet til å fremsiden vil du da kunne koble den direkte der uten å måtte kjøpe en scart overgang.

Det første jeg hadde gjort er å funnet ut hvilke høytalere som skal kjøpes og så spør om hvordan de skal kobles til.

EDIT:

foran eller bak på tven så er det jo 3 sånne dingser, en rød, en hvit og en gul.. går det ikke å bare stappe inn ledningen til høytaleren inn i en av dem da?? vet ikke hvordan som er til lyd jeg men..

eller om du bare kan stappe de inn der du skal putte inn høretelefonene.. !?

Jo dersom du har phono/jack utganger på fremsiden kan du koble direkte til disse, men det er ikke alle tv'er som har slike og få ønsker å ha stygge kabler på fremsiden.

Rød = høyre lydkanal

Hvit = venstre lydkanal

Gul = composite video

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

la oss si at jeg kjøper disse høytalerene:

link

hvordan fikser jeg det da?? er ikke hjemme nå, og husker ikke heldt hvordan tven så ut bak men det er ikke noe sånn plugger foran.. så da må det være no bak..:p

EDIT: eller hva om jeg kjøper en aktiv subb hvor skal jeg putte inn den da??

Endret av ssswopp
Lenke til kommentar

det er veldig enkelt, du trenger bare en overgang fra minijack (sånn liten som er på pc høyttalerne) til phono (hvit og rød) så er det bare å plugge rett i tv'n.

hvis du bare skal kjøpe en aktiv sub vet jeg ikke helt hvordan du må koble.. har ikke sett så mange tv'er med egen subutgang.

edit: legger med et bilde.

29.jpg

får vel kjøpt slik rundt omkring, men jeg fikk hvertfall med en slik med mitt logitech z-2200, vet ikke om logitech leverer dette med alle anleggene deres.

edit2: du trenger selvsagt en vanlig signal kabel mellom denne adapteren og tv'n også da. :wee: med mindre du finner en med minijack hunn og phono hann plugger.

Endret av phax
Lenke til kommentar
det er veldig enkelt, du trenger bare en overgang fra minijack (sånn liten som er på pc høyttalerne) til phono (hvit og rød) så er det bare å plugge rett i tv'n.

hvis du bare skal kjøpe en aktiv sub vet jeg ikke helt hvordan du må koble.. har ikke sett så mange tv'er med egen subutgang.

får vel kjøpt slik rundt omkring, men jeg fikk hvertfall med en slik med mitt logitech z-2200, vet ikke om logitech leverer dette med alle anleggene deres.

edit2: du trenger selvsagt en vanlig signal kabel mellom denne adapteren og tv'n også da. :wee: med mindre du finner en med minijack hunn og phono hann plugger.

5077070[/snapback]

ja, jeg har planer om å kjøpe logitech z-2200 til pcen uansett så..

men kan du forklare edit2 litt nermere..??

skjønnte alt annet(og bled overasket over at d var så lett) men edit2 sa meg ingenting..;) er litt treg.. så det ville vært konge om du kunne lagt ut bilder av alle dele du forklarer osv..

EDIT: det va logitech z-2300 jeg skulle ha, ikke z-2200..:p men får vel med det sammer på z-2300 som z-2200 tipper jeg.. :cool:

Endret av ssswopp
Lenke til kommentar

okay, så alt jeg gjør da er å kjøpe høytalerne og putter pluggen fra høytalerne til den ene enden på de 2 på bildet, også putter jeg den rød pluggen inn i den rød greia på tv og hvit i hvit..

og hvis jeg ikke har sånn 3 dingser på tven, kjøper jeg en sånn(bildet)

mer jeg trenger å vite da??

post-82634-1130615814_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...