Killer_DT Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Jeg har et lite prosjekt i tankene! Jeg vil lage en fjernkontroll til å slå av og på PC'en med. SÅ jeg tenker et radiostyrt rele parallelkoblet med powerswitchen... Noen som har noen ideer på hvordan jeg skal gjennomføre dette? Lenke til kommentar
fondus Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Hvis du søker litt i formet, finner du poster om folk som har brukt mobilen til å starte pcen med. de ringer da til mobilen fra en annen telefon, så starter maskinen. du kunne jo lest om dette og videreført det litt, for eksempel. Lenke til kommentar
Dings Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Jeg har laget et slikt system... Det funker, emn er liksom litt ømfindtlig hvis for eksempel noen kjører med en radiostyrt bil utenfor huset... Jeg demonterte bare en radiostyrt bil og brukte stømmen som skal til motoren som styrestrøm til releet.. Genialt enkelt.. Bare gi gass på senderen og PCen starter... Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 25. august 2002 Forfatter Del Skrevet 25. august 2002 Quote: Den 2002-08-24 20:06, Dings skrev:Jeg har laget et slikt system... Det funker, emn er liksom litt ømfindtlig hvis for eksempel noen kjører med en radiostyrt bil utenfor huset...Jeg demonterte bare en radiostyrt bil og brukte stømmen som skal til motoren som styrestrøm til releet.. Genialt enkelt.. Bare gi gass på senderen og PCen starter... Tøft, men jeg hadde tenkt meg noe som var litt mer profft,,, dvs kjøpe komponenter fra feks elfa.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå