Gå til innhold

Duger 6800/x800 kort med AGP 4x?

Tetris

Anbefalte innlegg

Jeg har en halvgammel maskin som synger på siste verset. Som en siste oppdatering tenkte jeg å investere i et nytt (eller brukt) skjermkort.

Hovedkortet mitt støtter maks 4x AGP (ikke 8x), og jeg lurer på om dette er nok til å få utnyttet de beste kortene som finnes til AGP. F.eks. x850xt pe eller 6800 ultra. Eller bør jeg gå for noe litt billigere, f.eks. 6800gt eller x800xl? Har 9800pro@xt i dag og det funker fremdeles bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når hele maskina er såpass gammel at den støtter kun 4xAGP mener jeg det er på tide å hive ut dritten :)

Spar heller litt penger å kjøp deg er relativt billig 939-system med PCIe. Man får en velfungerende gamer-maskin til under 10 000,-, og da med PCIe og 64-bits CPU, DDR etc langt mere moderne teknologi enn hva du sitter med nå.

Edit: Kom på at når du også har f.eks HDD/DVD/PSU/skjerm etc fra før kan du spare inn på å flytte over dette fra den gamle.

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Edit: Kom på at når du også har f.eks HDD/DVD/PSU/skjerm etc fra før kan du spare inn på å flytte over dette fra den gamle.

Sjekk først hvor kraftig den gamle PSUen din er. Hvis den er like gammel som resten av maskinen er det en sjanse for at den kan bli litt i minste laget med ett 939 system og 6800/X800 kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...