MsFoster Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Jeg skulle skru på pcen min i går, da begynte den å pipe med jevn takt, laaaang, kort kort. Bildet kom det heller ikke på skjermen. Jeg har nå prøvd alt jeg kan for å fikse den, men har ikke lykkes. Jeg har prøvd å starte den uten forskjellige deler. Eneste måten for få slutt på pipinga er å ta ut CMOS jumperen. Kan batteriet være herpa? Kan strømforsyneren være defekt, at den ikke gir nok strøm? Evt. hva kan være feil? Mvh Kenneth Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Kan du liste opp spesifikasjonene til pcen? Hvordan oppstod problemet? Lenke til kommentar
MsFoster Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 Pcen: AMD Athlon 2600+ Gforce MX 440 768 MB DDR (HP pc ferdig kjøpt, gammel som du skjønner) Problemet oppstod egentlig uten grunn. Jeg skrudde av pcen for å stikke bort en tur, kom hjem for så å skulle skru den på igjen, da skjer dette:S Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Skal jeg tippe er det bare på tide å støvsuge inni maskina Jeg tipper du aldri har åpnet den og gjort rent inni den, og da blir det varm luft og varm PC som piper Lenke til kommentar
MsFoster Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 Jeg garanterer at du tar feil Den har jeg åpnet masse....og fjerner støv hver gang....hvorfor skal det pipe av støv? Og noen spesielle steder man må sjekke som jeg kanskje ikke har tatt? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 (endret) Har du støvsuget kjøleribbene godt? Min gammle AthlonXP 2000+ begynte å reboote ofte. Viste seg at den rebootet fordi CPU kjernen nådde 90 grader celcius (!) Da jeg åpnet den og studerte kjøleblokka nærmere visste det seg å være så mye støv mellom at det sa seg selv at luftkjøling ikke lengre var mulig. Måtte skru av kjøleblokka fra hovedkortet og støvsuge den ekstra for å få den skikkelig ren, nesten som ny. Etter det hadde den en load temp på ca 45 grader Renhold er ikke lengre forbeholdt husmødre kan en si Endret 30. oktober 2005 av skag1 Lenke til kommentar
MsFoster Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 Nå har jeg fjernet alt av støv i pcen, fremdeles samme lydene..... men hva kommer det av at det ikke kommer no bilde på skjermen? Kan hovedkortet være kaputt? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 I manualen til hovedkortet ditt vil du finne beskrivelser av hva pipelydene betyr. Sjekk dette og spør evt her hvis du er i tvil om hvordan du løser feilsituasjonen. Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Tipper det er minnebrikkene, ta ut alle og sett inn igjen bare den som fulgte med maskinen ? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Du kan sjekke "post error beeps codes" her: http://www.romulus2.com/articles/guides/beeps/beeps.htm Every time a computer is switched on it performs a short diagnostic routine known as the POST, or Power On Self Test. The POST is a small program contained in the BIOS. It checks that basic hardware is present and performs a rudimentary memory test. The POST announces the results of its routine both audibly (a series of beeps on the PC speaker) and visually (displaying a brief summary or codes on the screen). Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Det er skjermkorttet ditt det er noe galt med. Sjekk at det får spenning, og at det er riktig i plugget. Lenke til kommentar
MsFoster Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 Det er skjermkorttet ditt det er noe galt med. Sjekk at det får spenning, og at det er riktig i plugget. 5079731[/snapback] Sikker på at det er skjermkortet? Har prøvd å starte uten det tilkoblet, piper fremdeles. Lenke til kommentar
MsFoster Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 Du kan sjekke "post error beeps codes" her: http://www.romulus2.com/articles/guides/beeps/beeps.htm Every time a computer is switched on it performs a short diagnostic routine known as the POST, or Power On Self Test. The POST is a small program contained in the BIOS. It checks that basic hardware is present and performs a rudimentary memory test. The POST announces the results of its routine both audibly (a series of beeps on the PC speaker) and visually (displaying a brief summary or codes on the screen). 5079610[/snapback] Det tyder på at skjermkortet er feilen, men har prøvd starte uten det tilkoblet. skjønte ikke phoenix BIOS saken, men det piper med: lang,kort kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå