Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen piper og svart på skjermen

Anbefalte innlegg

Jeg skulle skru på pcen min i går, da begynte den å pipe med jevn takt, laaaang, kort kort. Bildet kom det heller ikke på skjermen.

Jeg har nå prøvd alt jeg kan for å fikse den, men har ikke lykkes.

Jeg har prøvd å starte den uten forskjellige deler.

Eneste måten for få slutt på pipinga er å ta ut CMOS jumperen.

Kan batteriet være herpa?

Kan strømforsyneren være defekt, at den ikke gir nok strøm?

Evt. hva kan være feil?

Mvh

Kenneth

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pcen:

AMD Athlon 2600+

Gforce MX 440

768 MB DDR

(HP pc ferdig kjøpt, gammel som du skjønner)

Problemet oppstod egentlig uten grunn.

Jeg skrudde av pcen for å stikke bort en tur, kom hjem for så å skulle skru den på igjen, da skjer dette:S

Lenke til kommentar

Har du støvsuget kjøleribbene godt?

Min gammle AthlonXP 2000+ begynte å reboote ofte. Viste seg at den rebootet fordi CPU kjernen nådde 90 grader celcius (!)

Da jeg åpnet den og studerte kjøleblokka nærmere visste det seg å være så mye støv mellom at det sa seg selv at luftkjøling ikke lengre var mulig. Måtte skru av kjøleblokka fra hovedkortet og støvsuge den ekstra for å få den skikkelig ren, nesten som ny.

Etter det hadde den en load temp på ca 45 grader :)

Renhold er ikke lengre forbeholdt husmødre kan en si :)

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Du kan sjekke "post error beeps codes" her:

http://www.romulus2.com/articles/guides/beeps/beeps.htm

Every time a computer is switched on it performs a short diagnostic routine known as the POST, or Power On Self Test. The POST is a small program contained in the BIOS. It checks that basic hardware is present and performs a rudimentary memory test. The POST announces the results of its routine both audibly (a series of beeps on the PC speaker) and visually (displaying a brief summary or codes on the screen).

Lenke til kommentar
Du kan sjekke "post error beeps codes" her:

http://www.romulus2.com/articles/guides/beeps/beeps.htm

Every time a computer is switched on it performs a short diagnostic routine known as the POST, or Power On Self Test. The POST is a small program contained in the BIOS. It checks that basic hardware is present and performs a rudimentary memory test. The POST announces the results of its routine both audibly (a series of beeps on the PC speaker) and visually (displaying a brief summary or codes on the screen).

5079610[/snapback]

Det tyder på at skjermkortet er feilen, men har prøvd starte uten det tilkoblet.

skjønte ikke phoenix BIOS saken, men det piper med: lang,kort kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...