sickboi Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 hei jeg skal opp i samfunnslære eksamen nå i november(som privatist) er det noen her som har peiling på mulige spørsmål jeg kommer til å få, eller som eventuelt har linker å henvise til...? takk:) Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 (endret) Alderen din er? Har aldri vært borti noe muntlig eksamen uten noe tema Endret 30. oktober 2005 av Smallville Lenke til kommentar
sickboi Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 26 år er jeg.... hva skal til for å få en 6'er? Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Du kan kanskje velge å fordype deg i visse temaer. Oppsøke folk og la de bringe informasjon på banen? Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Er det samfunnslære på VK1 nivå eller er det på universitetsnivå? Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Samfunnslære vil si læren om samfunnet. Og hvis du er 26 år og skal ta det som privatist er det nok pensum i VK1 du skal ha. Siden man ikke har samfunnslære i Vk2 eller no. Da jeg hadde Samf.lære ifjor så hadde vi en god del om den norske stat. Altså Stortingets og regjeringens makt. Et spørsmål som muligens kan komme opp er : Hvilken makt har Stortinget og regjeringen iforhold til hverandre. Altså at du skal belyse maktforhold blant disse. Et annet spørsmål kan være de forskjellige innflytelseskanalene : Aksjonskanalen, Mediekanalen osv... Altså de spør deg : Hvilke kanaler ville du ha brukt for å fremme din sak som du vil ha tatt opp. Drøft! Du må altså være flink til å drøfte og bare ha gode synspunkt og vite hva du må gjøre Ingen problem å få 6 i Samfunnslære. Lenke til kommentar
sickboi Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 takk for svar! det er på grunnkurs nivå. har hørt rykter om at man får vite temaet man skal opp i dagen før muntlig eksamen, stemmer dette? Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Jeg mener det 48 timer før. Er hvertfall sånn på eksamen i VK2 Da er man relativt heldig om man skal opp på Mandagen. Da får man vite emne og problemstilling på fredagen og har hele 3 dager å øve på. Lenke til kommentar
sickboi Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 så det er samme ordningen for privatister? de får også vite emne de skal opp i 48 timer før? Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 det bør du ringe og spørre om for jeg har hørt at det varierer, noen har et system som gir deg emnet en time før, mens andre gir deg 48 timer før. Det settes selvfølgelig høyere krav ved den siste varianten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå