phax Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 takker for svar bufodill! Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 (endret) Skrivefeil av meg, men jeg syns den tlf ser for billig ut, pga all plasten på den...(SP5m) Blir ikke helt samme tlf, lell om det er det. Hver sin smak... Endret 30. oktober 2005 av Åsmund@ATi Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 ikke verst tlf, najs skjerm da går vel ann å legge inn xvid på den og btw, dual boote windows og linux på mobilen, nå har jeg hørt det og hehe Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 ikke verst tlf, najs skjerm da går vel ann å legge inn xvid på den og btw, dual boote windows og linux på mobilen, nå har jeg hørt det og hehe 5081365[/snapback] Om det ikke fungerer nå, så er det noe som kommer om ikke så altfor lenge. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 hm... om Qtek sin 8310 og denne sp5 er akuratt lik, så kan man da vel like godt kjøpe 8310 ? Den var jo billigere også? eller er eg ute på jordet no? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 mener det sto i artikkelen at de er helt identiske. gidder ikke se etter. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Ja du kan kjøpe den, eneste forskjellen er at SP5 ble lansert tidligere noe som gjorde at folk bestilte den først for å være først ut med det nye. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 fant du no at prisen ikkje var meir enn eit par hundre lapper forskjell max. Eg tok vist litt feil. Trudde det var ca 3000 kr den qtek telefonen kosta. Eg måtte berre bestille i-mate telefonen! Lenke til kommentar
genser Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Er veldig lite som hindrer meg i å kjøpe denne mobilen nå, Qtek 8310 vel og merke da den er litt billigere og litt mer kjent merke for meg her i Norge. Dog synd at mobilen har så sinnsykt dårlig kamera. Min gamle 7610 knuser jo mobilen på det området. Har noen enkle spørsmål: - Hvordan er webbrowseren? Er den som Opera Mini at innholdet blir komprimert før man laster det ned? Kan man velge å ikke laste ned bilder? - Hvor rask er mobilen i galleriet ved å bla rundt i bilder, zoome, osv..? - Er det noen irritasjonsmomenter dere som har den opplever? Alle mobiler har små minuser, og min K750i, som alt i alt er veldig god, har utrolig mange småting som jeg gjerne ville hatt forbedret. Jeg hadde flere spørsmål enn dette, men da hukommelsen min svikter får jeg ta de senere. Takker for svar. Lenke til kommentar
Geircr Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Noen som har noen dato på når norsk ROM kommer til sp5? Begynner å bli kjedelig uten t9 :!: Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 Arehei: Ang webbrowseren, stacker den ting oppå hverandre, som i Opera. Har ikke funnet ut hvordan jeg kan slå av å laste bilder. Ved bildebrowsing, kan jeg bare si at den er mye raskere enn N6681. Vanskelig å gi noen konkrete tall Irritasjonsmomenter, kan for eksempel være at jeg ikke har klart å finne ut hvordan jeg kan definere hva som skal vises på skrivebordet, foruten å bruke ferdige "themes" til dette. Man kan _kjøpe_ ferdige themes fra imate.com, men går også ut i fra at det finnes gratis måter å få til slikt på, eller et program for å lage slike selv. Edit: Jeg har hørt november på norsk t9, og vi skulle jo håpe at det betyr at det kommer snart. Lenke til kommentar
Alexanderdj Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 1. Qtek er ikke bare svensk. Det er like mye norsk Avhenger av hvilken distributor man kjoper fra. 2. Telefonene kommer ferdig med Windows Mobile 5. Og fungerer paa akkurat samme maaten som en telefon som kommer med Symbian. 3. Operativsystemet er kjernen i systemet og kan ikke bare byttes ut med et annet OS. Man kan ikke for eksempel legge inn Symbian eller Linux. Dette fordi hver "build" av operativsystemet er tilpasset hver enkelt modell. Man kan ikke sammenligne en Windows telefon med en "windows" PC, hvor man bare bytter OS paa harddisken. 4. Det eksisterer ingen Linux versjoner i dag til denne type telefoner. Og hadde det gjort det, ville de hoest sansynlig vaert for OEM utviklere og kostet penger. Er vel ogsaa noen lisenser involvert paa bruk av GSM, GPRS, Bluetooth, tilgang til mobilnettet osv osv osv. Sitter paa en engelsk maskin, derfor ikke norske tegn. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Yes! da var telefonen i hus!.... Den fungerer meget bra så langt! At man kan lade telefonen med usb kabeln er jo geialt! Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 øh! noken som veit kor tastatur sperra er på denne mobilen? Lenke til kommentar
Selectaa Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 øh! noken som veit kor tastatur sperra er på denne mobilen? 5094964[/snapback] Hurtigtasten for dette er å holde ned "legge på" knappen Lenke til kommentar
oysteini Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Bra anmeldelse, men skjønner ikke helt karakteren? Utifra alle delkarakterene, samt konklusjonen, så virker terningkast 4 litt lavt? Uten at dette har noe praktisk betydning for meg (som allerede har kjøpt), men ville ikke en femmer vært mer riktig? Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Til Glofi: 1. Qtek er originalt svenskt, alle andre (iMate, Orange, Vodafone, etc.) er rebranding. 2. Skjønte ikke helt poenget ditt her, men hvis du skriver at telefonen med Windows Mobile 5.0 fungerer som en telefon så stemmer vel forsåvidt det. 3. Vel, du tenker kanskje at telefonene blir gitt ut av operatører (f.eks Brightpoint etc) og i Norge er dette i hovedsak Dangaard. Det burde ikke være noe i veien for å force en flashing av et annet OS så lenge OS'et du flasher til fungerer, selv har jeg gjort dette på tvers av produsentene med min 8020. Hvis det var dette du mente... 4. Jo det gjør det, les her f.eks. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 Til Glofi:1. Qtek er originalt svenskt, alle andre (iMate, Orange, Vodafone, etc.) er rebranding. Eh, det er vel egentlig HTC som er et taiwansk selskap som produserer telefonene? Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Jeg mente HTC var hovedkontoret og Qtek produserte for dem? Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 Bare tenkte på bakgrunn av det jeg leste på mobile-review en gang... "Official Finnish site qtek.fi devoted to the Qtek trademark has published descriptions of Qtek 8300 and Qtek 8310. And they both are variants of a new HTC Tornado platform." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg