Burk Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Heihei Jeg har fått meg ny pc fra mamoz. Den har en AMD 3200+ venice prosessor, et 6600gt grafikkort og en 300gb harddisk. I dag lastet jeg ned fancontrol for å kunne sjekke tempen på CPU-en i windoze. Når jeg så voltverdiene ble jeg veldig skremt. Jeg har sjekket inni pcn og jeg har en viking 350 watts psu. Her er to bilder fra fancontrol.. Har jeg konfigurert det feil, har jeg en dritdårlig psu, eller er det helt normalt? Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 De verdiene der er helt på trynet, spesielt +5v-verdien i speedfan skremmer meg. Jeg hadde tatt kontakt med en gang. Lenke til kommentar
Burk Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2005 Det rare er at maskinen fungerer helt fint... :S Lenke til kommentar
Dr_VingTor Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 når du får slike resultater i et program og maskinen virker bra, så anta at programmet ikke virker... sjekk om programmet støtter sensorene som er på ditt hovedkort og om de er detektert rett, eller prøv et annet program. alle programmer basserer seg på å lese ut verdier fra sensor-chiper og regne om verdiene, hvis sensoren ikke er 100% støttet av programmet men programmet fremdeles leser ut og og regner om kan det gi rare resultater da det regner om feil... kan også være sensoren som er ødelagt... du kan jo måle med et voltmeter i en drev-kontakt for å sjekke 5 volten. Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Ville nok målt med multimeter først ja. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Sjekk Bios du Stemmer oftere. Lenke til kommentar
Burk Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 Tror ikke jeg kan finne hvilke voltverdier jeg har i min bios, men jeg skal sjekke igjen. Her er enda et skremmende bilde :S Hva brukes 5v-en til egentlig?? Lenke til kommentar
Burk Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 Jeg sjekket i bios og fant ut at det stod OK på alle voltverdiene, men det var ingen som het 5v, bare en som het DDR25v. Men jeg har oppdaget en annen ting som kanskje har med dette å gjøre. Hvis jeg går inn i bios og setter FSB en mhz høyere klarer maskinen å starte helt fint. Nå kjører den på 203. Det som er litt rart er at hvis jeg høyner FSB med mer enn en klarer den ikke å starte. Den bare restarter om og om igjen hver gang den prøver å finne IDE-enhetene (eller noe sånt). Men hvis jeg går inn i bios igjen og setter ned FSB slik at den totalt bare har gått opp ett hakk starter maskinen helt greit :S Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Pröv Everest Home og se om du får sammen spenningsverdier der.. Lenke til kommentar
Burk Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 Everest Home viser ikke hva 5v-verdien er men det gjør SiSoft Sandra, og den sier også at den ligger rundt 2.70 (noen ganger går den høyere opp og nermer seg 5v) Lenke til kommentar
Burk Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 Da er det vel bare en ting som gjenstår, multimeter. Jeg må sniklåne det så jeg må forsikre meg om at jeg gjør alt riktig. Først så stiller man inn hjulet på midten på den mest passende instillingen, så? Kan noen forklare med teskje hvor jeg skal stikke ledningene? Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 (endret) Everest Home viser ikke hva 5v-verdien er men det gjør SiSoft Sandra, og den sier også at den ligger rundt 2.70 (noen ganger går den høyere opp og nermer seg 5v) Snodig....viser 2 5V spenninger hos meg, både den "vanlige" og 5V batterispenning en eller annen plass.. Juster hjulet på multimeteret til närmeste verdi over 12V, mest sannsynlig 20V. Stikk den röde "pinnen" inn i kontaktene du skal måle, og den sorte til jord. Eventuellt finn ut hva som er jord i kontakten, og stikk den inn der... Endret 1. november 2005 av Maverick2002 Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Multimeter er eneste måten å verifiserer spenningene på, om du ikke har et program fra hovedkortprodusenten. Lenke til kommentar
Burk Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Hovedkorprodusenten er gigabyte og de har bare et relativt dårlig program, som viser noen voltverdier, men ikke 5v... Lenke til kommentar
Burk Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 YEEPEEE! Jeg målte nettopp med mutlimeter og den lå stabilt på 5.15 som må sies å være veldig akseptabelt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå