tfcrew Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Er det noen her ute som kan hjelpe meg med følgende problem: Hver gang jeg skal brenne CD eller DVD så går alt fint til fremdriften er ca 15%. Da kommer det opp en beskjed om ugyldig skrivetilstand Har nå prøvd å oppgardere firmware`en, uten hell... Er det en fysisk feil i minne på brenneren, men siden jeg får oppgradert firmware`en så er det vel ikke det heller Å lese CD og DVD går helt fint. Please... Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Copy/paste fra min sticky tråd: Q: Hjelp! Har problemer med å lese/brenne plater. Plater detekteres ikke og/eller feiler å lese tilbake! A: Har du nvidia nforce brikkesett på hovedkortet ditt? I så fall avinstaller nvidia nforce IDE driveren og bruk kun standard Microsoft IDE driver som er inkludert i operativsystemet. Også andre IDE drivere for andre brikkesett kan gi lignende problemer. Mulig det er noe som angår deg? Ellers sjekk installerte programmer, ATIP gjemmere (ColneCD/ alcohol osv) og CD-Emulatorer (Daemon tools osv) samt enkelte DVD-Avspillingsprogrammer kan gi slike feil Lenke til kommentar
tfcrew Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2005 Vel, har et Nvidia GeForce FX 5200 Skjermkort i agp`en. Hovedkortet er Asus VT7...ikke noe skjermkort på den... Kan dette være grunnen til problemet? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Er nok VIA brikkesett på hovedkortet da tror jeg - så jeg tviler på at det er problemet. Hvis du har mulighet til det -prøv brenneren i en annen PC. Lenke til kommentar
tfcrew Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 Da har jeg prøvd å flytte brennern over til fijitsue...og da funka den prikkfritt. Satt så den tilbake, men tok vekk en nec dvd spiller som jeg hadde som slave på samme ide kabel. Prøvde så å brenne noe fra min nyinsatte s-ata disk....OG DET FUNKA! det sure er at det var siste cd/dvd i heimen...så før jeg får testa noe mer så må en ut på handletur. Kan det være konflikt med dvd-spilleren mon tro.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå