D.T Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Jeg har en fil som heter: WIN386.SWP. Den filer ligger på C: og tar opp 1,3 gig. Hva brukes den filen til?? Har liten plass så det ville vært fint å vite at jeg kunne slette den.. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Det er swap-filen din. Den brukes altså til å mellomlagre data på harddisken når RAM er fullt. 1,3 GB hørtes litt vel høyt ut - hvor mye RAM har du? Du kan forandre størrelsen ved å gå inn i Control Panel | System | Advanced | Performance | Change. Lenke til kommentar
D.T Skrevet 24. august 2002 Forfatter Del Skrevet 24. august 2002 Den var på 1,25gig da... Jeg har 512 MB SDRAM. Men har nettopp gjort noen innstillinger. Kanskje jeg skal tilbake stille dem.. Det var om virtuelt minne. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Det er en slags gylden regel at swap-fila skal være 1,5-2x RAM'en i maskinen din. Man skulle kanskje ikke tro det er nødvendig med ei RAM-fil i tillegg til 512Mb hardware, men alle windows-programmer bruker denne fila som midlertidig lagring. Det at den har vokst seg over grensa si, kommer av at du har latt windows selv styre størrelsen. Du kan sette max og minimum size der borre sa. Vil du låse størrelsen setter du bare samme tallet i max og minimum. Hvis Swap-fila er for liten går windows tregt som h.... _________________ ---- "Gjort er gjort og spist er spist" sa elgen i Hakkebakkeskogen under våpenhvilemøtet mellom Mikkel Rev og de andre dyra. >www.dragonforce.com/sound.html < ! Metalium ruler også. [ Denne Melding var redigert av: Bitex på 2002-08-24 19:36 ] Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Du kan gjerne la alt stå på "Automatisk" ... Dette er faktisk en ting Windows bør styre selv, ihvertfall størrelsen. Den fila skal bli slette hver gang du starter maskinen på nytt. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 litt uenig der.. ved "automatisk" vil diskinnholdet bli mye med fragmentert.. Sett den på fast størrelse, 768 MB foreksempel, og legg den gjerne på en egen partisjon.. Når filen har fast størrelse slipper man at den flytter på seg og fragmenterer filene på disken.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå