Gå til innhold

Mest overklokkingsvennlig - Athlon XP eller P4?

Anbefalte innlegg

Jeg vet mange vil si dette spørsmålet ikke har noe fasitsvar, men sånn grovt sett; hva regnes som den mest overklokkingsvennlige prosessoren? Har hørt flere steder at Pentium 4 lar seg klokke langt høyere enn AMD sin, men er ikke så sikker på dette selv. I tillegg er P4 mye dyrere også :sad:

Jeg vil gjerne høre om deres erfaringer innen dette temaet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AMD har nok beklageligvis blitt dårligere å overklokke...

Til dags dato er det nok p4 northwood som lar seg overklokke mest...

Duronens gyldene tider er over *sukk*

MEN AMD gir fortstt mer prosessor for pengene...

Kjøpte selv et AMD basert system istedenfor intel, da det for min del er bedre med en billig og RASK prosessor.. enn en dyr prosessor som kanskje lar seg overklokke til å bli noe raskere..

Men SKAL du absolutt overklokke er nok Intel det beste valget..

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-24 18:44, gizmo45 skrev:

Jeg vet mange vil si dette spørsmålet ikke har noe fasitsvar, men sånn grovt sett; hva regnes som den mest overklokkingsvennlige prosessoren? Har hørt flere steder at Pentium 4 lar seg klokke langt høyere enn AMD sin, men er ikke så sikker på dette selv. I tillegg er P4 mye dyrere også :sad:

Jeg vil gjerne høre om deres erfaringer innen dette temaet...

Du finner svaret overfor og her, P4 NW er den udiskutabelt mest overklokkingsvillige prosessoren.

Og det er et fasitsvar! :razz:

- Og om noe skulle være uklart eller noen skal protestere på det, så kan dere bare lese det som er fasitsvaret ovenfor om igjen og om igjen ... til det fremstår som helt tindrende klart og tydelig :lol: .

[ Denne Melding var redigert av: enter på 2002-08-24 19:11 ]

Lenke til kommentar

Quote:

lohelle skrev (2002-08-25 12:41):

EEEhm.. 2800 MHz.. Det var vel KUN post.. og 2656 MHz var ved -41 grader.. var vel rett under 2500 MHz med luft-kjøling..

Men blir sikkert spennende fremover..

2500 MHz blir vel noe sånt som 3150+ ? Det er i alle fall raskt! Når XP i tillegg er noe raskere enn P4 pr TPI rating så skulle det bli det samme som en P4 3,2 - 3,3 GHz. Om en får 2600+ opp til 2500 MHz da...

Uansett om en velger XP 2600+ eller P4 2,x GHz så er de så raske at en ikke vil merke den helt store forskjellen uansett...

Lenke til kommentar

Quote:

Dr.X skrev (2002-08-25 15:15):

Hva er egentlig VCore eller hva dere snakker om når dere snakker om OC fra P4? Er ikke helt med i det som gjelder OC... Hva har VCore med saken å gjøre?

Håper dere har svar til en OC - Newbie :wink:

VCore er volten som CPUen får. Eller antall volt til Coren på CPUen (CPUkjernen). Mer volt = mer varme, men mer MHz krever mer forbruk... MAO: Volt brukes for å oppnå høyere klokkefrekvenser på CPUen.

En boxed P4 kan klokkes (fiktivt tall) si 20%, men 30% ved å øke VCore.

Lenke til kommentar

som amd fan er det vondt å si det, men p4 lar seg overklokke langt bedre en xp (kun sett noen få eksempler på xp2400/2600 så jeg skal ikke mene for mye om disse) har xp1800/2100/2200 med relativt ekstreme kjølere swiftech,alpha og akasa silvermountain. har ikke lykkes å få klokket disse opp noe serlig uten at coren blir sykt varm 60-65c.

det går selvfølgelig å redusere tempraturen ved å bruke delta vifter, men det er ikke et reelt alternativ pga lyden disse viftene lager.

et annet pluss med p4 er fsb`en langt raskere enn xp så du får nok mere igjen totalt sett. har et soltek sl-85erv med p42,2/boxed kjøler, denne lar seg fint klokke til 2,4 uten syk core temp. eller ultra kjøling.

lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...