ThaMezzy Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Skal kjøpe meg nytt kabinett før jul, og har ikke råd til dyrere enn ca 700-800kr. Siden jeg har sorte dvd-rom så kom jeg fram til dette: Thermaltake Soprano Sort Har sett på den ene erfaringen der og ble da litt usikker, så jeg lurte på om det er noen her som kan komme med noen tilbakemeldinger. Kan godt komme med noen forslag til et annet kabinett også, eneste jeg krever er at det er sort, har sidevindu, har plass til tre/fire harddisker og tre/fire "fronter" (dvd-rom, viftestyring osv). Jeg er ganske ofte på LAN så det kan ikke veie sinnsykt mye. Er takknemlig for alle svar:) PS: Kan ikke så mye om kabinett og sånn så mulig jeg har brukt en del rare uttrykk. Lenke til kommentar
killerbill Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Det kabinette ligner ganske mye på dette: Thermaltake Xaser Tsunami Sort Aluminium med Vindu (Uten Strømforsyning) Dette er et kabinett jeg kan anbefale på det sterkeste! en venn har det og det er kult, bra kjøling og bra kvalitet! Det er kansje litt dyrt? med dette kan du ha lenge! Lenke til kommentar
ThaMezzy Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2005 (endret) Det kabinette ligner ganske mye på dette: Thermaltake Xaser Tsunami Sort Aluminium med Vindu (Uten Strømforsyning) Dette er et kabinett jeg kan anbefale på det sterkeste! en venn har det og det er kult, bra kjøling og bra kvalitet! Det er kansje litt dyrt? med dette kan du ha lenge! 5075616[/snapback] For å være helt ærlig så syns jeg det var mye kulere og virket som en del folk var fornøyd. Da står det høyest på ønskelisten nå i hvertfall:) Takk for svaret. Noen flere forslag? EDIT: Så litt på dette: bZerk Miditower m/display, Sort Noen som vet noe om det? Ser veldig tøft ut egentlig. Endret 29. oktober 2005 av ThaMezzy Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Kjøp soprano du.. Har det selv og er fornøyd. Forskjellen mellom soprano og Tsunami er: Vekten (Tsunami er lettere) Gummi oppheng på Tsunami Flyttbar hdd ramme To led i front på Tsunamien. Jeg gadd ikke å gi 300kr mer for Tsunami, så jeg kjøpte Soprano.. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Kjenner en som har bZerk kabinettet. Jeg ble ikke særlig imponert. Ser bedre ut på bildet enn i virkeligheten. Gå for soprano du! Det er i alle fall min mening! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Har tt soprano (avatar) og annbefaler det på det sterkeste!! konge kabinett!! en kompis av meg har det bzerk kabinettet.. det er greit det men mindre plass enn soprano. det som også er domt med bzerk kabinettet er at hullene til viftene (de som skal fungere som viftegrill) er veldig små, så det kommer såvidt luft gjennom med 120mm viftene. det er mye større hull på soprano. viftene på bzer er fine med blåe leds og de er utrolig stillegående.. men de gir nesten ingen luft.. det gjør soprano sine, men de bråker en del mere og har ikke leds.. de har heller ikke 3 pins plugg for å koble til viftestyring.. konklusjon: begge kabinettene er å annbefale på det sterkeste.. men tror soprano har bedre luftgjennomstrømming og bedre plass. men fargeskjermen på bzerk er jo litt knall! litt plagsomt med pipelydene som den lager når du starter opp og slikt, men ellers knall! smak og behag sier jeg bare Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Enig complexity. KNALL kabinett.. Ville selfølgelig valgt Soprano ovenfor det bzerk kabinettet.. Lenke til kommentar
bas Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 (endret) Har også TT Soprano selv og kan så absolutt anbefale det.God plass, god kjøling, kjekke og smarte hurtigkoblinger både på drev og disker, sidedør som er enkel å ta av og på og det ser jo ganske så bra ut også.Eneste negative er at frontdøra er av plastikk og trekker ned helhetsintrykket litt (ser jo unektelig heftig ut på bildene mener jeg), men alt i alt er jeg meget fornøyd.Kan også styre viftene i kabinettet og cpu via uguru funksjonen på hovedkortet mitt og støynivået blir således meget tilfredsstillende for meg i hvertfall. Endret 30. oktober 2005 av bas Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Har også TT Soprano selv og kan så absolutt anbefale det.God plass, god kjøling, kjekke og smarte hurtigkoblinger både på drev og disker, sidedør som er enkel å ta av og på og det ser jo ganske så bra ut også.Eneste negative er at frontdøra er av plastikk og trekker ned helhetsintrykket litt (ser jo unektelig heftig ut på bildene mener jeg), men alt i alt er jeg meget fornøyd.Kan også styre viftene i kabinettet og cpu via uguru funksjonen på hovedkortet mitt og støynivået blir således meget tilfredsstillende for meg i hvertfall. 5081030[/snapback] snakker du om de viftene som følger med?.. førdi det er jo 4 pins plugg så man må jo ha overgang for å koble dem til hk.. Lenke til kommentar
bas Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 snakker du om de viftene som følger med?.. førdi det er jo 4 pins plugg så man må jo ha overgang for å koble dem til hk.. Stemmer, tenkte ikke på å nevne det Kjøpte det jeg trengte på Elfa slik at jeg bare kunne klippe av den vanlig 4 pins molexen og bygge om til 3 pins som passer rett på hovedkortet, ganske enkelt og koster nesten ingenting.Ellers kan du jo også kjøpe slike overganger du snakker om, kjøpte først slike selv på digitalimpuls tror jeg det var, men det blei så himla mye ledninger og kontakter at jeg heller bygde om til 3 pins rett på hovedkortet, blir litt mer ryddig. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 snakker du om de viftene som følger med?.. førdi det er jo 4 pins plugg så man må jo ha overgang for å koble dem til hk.. Stemmer, tenkte ikke på å nevne det Kjøpte det jeg trengte på Elfa slik at jeg bare kunne klippe av den vanlig 4 pins molexen og bygge om til 3 pins som passer rett på hovedkortet, ganske enkelt og koster nesten ingenting.Ellers kan du jo også kjøpe slike overganger du snakker om, kjøpte først slike selv på digitalimpuls tror jeg det var, men det blei så himla mye ledninger og kontakter at jeg heller bygde om til 3 pins rett på hovedkortet, blir litt mer ryddig. 5081477[/snapback] nice.. jeg har ett par gamle vifter som er 3 pins så jeg vurderer å bytte plugg.. men viftestyringa passer ikke i kabinettet :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå