snurre1 Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Har nylig vært å en reise hvor jeg bl.a har en del meget bra opptak fra noen konserter. Noe av denne musikken kunne jeg tenkt meg å bruke som bakgrunnsmusikk i andre opptak. Er det mulig å få skilt lyd og bilde på en måte. Normalt følger jo lyd og bilde hverandre, i alle fall i Pinnacle S 9. Må jeg bruke et annet redigeringsprogram for å få dette til ? Det kunne også være fint og kunne forlenge lyden utover i opptaket som følger etter. Det jeg snakker om her er altså ikke ordinær bakgrunnsmusikk som jeg kan legge på under redigeringen men en mulighet til å skille lyd og bilde fra selve videoopptaket. Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Det går ikke å skille lyd og bilde i s9. du må brke et annet program, feks. premiere versjonene gjør dette på en enkel måte Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 winamp har wav output modul for å save lyd fra MP3 filer og feks video. Det er alt gratis. AKIRA Lenke til kommentar
snurre1 Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 winamp har wav output modul for å save lyd fra MP3 filer og feks video. Det er alt gratis. AKIRA 5076610[/snapback] Det er bra, men hvor får jeg tak i dette programmet ?? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 http://www.winamp.com/ Lenke til kommentar
tinuadmin Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Dette skal visst også gjøre susen; http://www.alloksoft.com/ Lenke til kommentar
rese Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Har nylig vært å en reise hvor jeg bl.a har en del meget bra opptak fra noen konserter.Noe av denne musikken kunne jeg tenkt meg å bruke som bakgrunnsmusikk i andre opptak. Er det mulig å få skilt lyd og bilde på en måte. Normalt følger jo lyd og bilde hverandre, i alle fall i Pinnacle S 9. Må jeg bruke et annet redigeringsprogram for å få dette til ? Det kunne også være fint og kunne forlenge lyden utover i opptaket som følger etter. Det jeg snakker om her er altså ikke ordinær bakgrunnsmusikk som jeg kan legge på under redigeringen men en mulighet til å skille lyd og bilde fra selve videoopptaket. 5075478[/snapback] Det lar seg gjøre i studio 9. Det jeg pleier å gjøre er å ta en kopi av den biten du har på videolinjen, og dra ned til lydsporet. Siden kan du f.eks. gjøre videodelen kortere uten at dette påvirker lydsporet. Lykke til! Lenke til kommentar
snurre1 Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 Har nylig vært å en reise hvor jeg bl.a har en del meget bra opptak fra noen konserter.Noe av denne musikken kunne jeg tenkt meg å bruke som bakgrunnsmusikk i andre opptak. Er det mulig å få skilt lyd og bilde på en måte. Normalt følger jo lyd og bilde hverandre, i alle fall i Pinnacle S 9. Må jeg bruke et annet redigeringsprogram for å få dette til ? Det kunne også være fint og kunne forlenge lyden utover i opptaket som følger etter. Det jeg snakker om her er altså ikke ordinær bakgrunnsmusikk som jeg kan legge på under redigeringen men en mulighet til å skille lyd og bilde fra selve videoopptaket. 5075478[/snapback] Det lar seg gjøre i studio 9. Det jeg pleier å gjøre er å ta en kopi av den biten du har på videolinjen, og dra ned til lydsporet. Siden kan du f.eks. gjøre videodelen kortere uten at dette påvirker lydsporet. Lykke til! 5170134[/snapback] Takker og bukker - dette gikk jo som en drøm. Utrolig at jeg ikke har tenkt på det før. Det er jo såååå enkelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå