Nimda Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Hvordan kan jeg komme inn i dos med en formatert disk? Jeg har prøvd med oppstartsdiskett og opstartscd (windows). PCen sier bare at den ikke finner noen oppstartsdiskett/cd. Er det noen andre måter jeg kan få installert windows på? Det er en ny selvbygd PC det er snakk om her, kan jeg ha gjort noe feil under bygging som forårsaket dette? Håper på raskt svar, hvis du vet en mulig årsak så bare post jeg er åpen for det meste akkurat nå. På forhånd takk!! Lenke til kommentar
BBC Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Hvorfor fortsetter du ikke på den forrige tråden du startet? http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=48951&forum=62 Lenke til kommentar
Nimda Skrevet 24. august 2002 Forfatter Del Skrevet 24. august 2002 fordi svaret jeg fikk ikke hjalp meg så mye derfor tenkte jeg at det var bedre hvis jeg lagde et nytt og mer utfyllende innlegg Lenke til kommentar
Wundel Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Sjekk: Er strømkabelen festet til alle enhetene? Er Master/Slave jumperne satt rett på alle enheter(Husk at noen harddisker har både Master with Slave present og "solo master"? Er Bios konfigurert rett mht at både CD-rom og Floppy er satt som Boot'bare? I tillegg er det lurt når du bygger pc'en at den disken du skal ha som system disk er nærmest på ide-kabelen, dvs ikke ytterst. Er den rette harddisken satt opp som master i bios? Finner du den? Finer du CD-ROM'en i bios? Når alt dette er sjekket skal det ikke være noe i veien for å innstallere OS. Skal du innstallere W2K anbefaler jeg SP2-versjonen. Den kan du bare sette i cd'romen, så booter den og du slipper å styre med floppy disker. WinXP funker også på samme måte tror jeg, men det vet jeg ikke, og uansett så synes jeg det suger ***. Håper det var til litt hjelp. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Har du prøvd å boote fra cd? Er det gammelt hovedkort? Er floppy ødelagt, og hk støtter ikke boot fra cd? Si litt mer om pc og feilmelding. Lenke til kommentar
Nimda Skrevet 24. august 2002 Forfatter Del Skrevet 24. august 2002 Quote: Den 2002-08-24 21:42, Jimmy Pop skrev:Si litt mer om pc og feilmelding. Det er et hovedkort av typen MSI 645 ultra-c, feilen er at jeg setter inn win98 se oppstartsdisk og win98 se CDen uten at PCen reagerer i det hele tatt. Husker ikke ordrett, men meldingen lyder noe likt som dette: Dette er en ugyldig systemdisk, sett inn en gyldig systemdisk og trykk en enter. Gikk inn på bios og sjekka på standard bios setup og der var både harddisk, cd-rom, cd-brenner og floppy registrert. På Advanced bios setup var boot device 1) Diskettstasjon 2) CD-ROM 3) harddisk Er det noe spesielt valg i bios jeg må gjøre? Har bygd flere PCer til andre før, men denne gangen gikk det bare ikke Typisk at det skjer no ****skap når jeg skal ha PC til meg selv :sad: Lenke til kommentar
Nimda Skrevet 24. august 2002 Forfatter Del Skrevet 24. august 2002 Quote: Den 2002-08-24 19:18, Wundel skrev:Sjekk:Er strømkabelen festet til alle enhetene?Er Master/Slave jumperne satt rett på alle enheter(Husk at noen harddisker har både Master with Slave present og "solo master"?Er Bios konfigurert rett mht at både CD-rom og Floppy er satt som Boot'bare?I tillegg er det lurt når du bygger pc'en at den disken du skal ha som system disk er nærmest på ide-kabelen, dvs ikke ytterst. Er den rette harddisken satt opp som master i bios? Finner du den?Finer du CD-ROM'en i bios?Når alt dette er sjekket skal det ikke være noe i veien for å innstallere OS. Skal du innstallere W2K anbefaler jeg SP2-versjonen. Den kan du bare sette i cd'romen, så booter den og du slipper å styre med floppy disker.WinXP funker også på samme måte tror jeg, men det vet jeg ikke, og uansett så synes jeg det suger ***.Håper det var til litt hjelp. Sjekka ut alle punktene uten hell, men takk allikevel. Du nevnte at jeg skulle sjekke strømkablene, kan det hende at det er noe galt med strømtilførselen? Alle lampene lyser på harddisk, og to cd-rom så tror de fungerer, men det kom en rar lyd av strømforsyninga en stund så gikk den over. Lenke til kommentar
Bugs_Bergen Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Har du slått på Virus Warning i BIOS? hvis denne står på så er det nærmest umulig å få installert et OS. Lenke til kommentar
Nimda Skrevet 25. august 2002 Forfatter Del Skrevet 25. august 2002 Quote: Den 2002-08-25 05:18, Bugs_Bergen skrev:Har du slått på Virus Warning i BIOS? hvis denne står på så er det nærmest umulig å få installert et OS. jepp den er av den Lenke til kommentar
EC Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Feilpostet OG multipostet. Har du startet en tråd, bruker du den. Post ytterligere opplysninger i den. Denne tråden passer uansett ikke i "annet om data", men om "programvare" ettersom det er relatert til OS. Tråden stenges og flyttes. -moderator yummy- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg