PorscheKiller Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Hei Etter det jeg har forstått er max harddisker på et array på et RAID 5-array er 8 disker(7+1). Men hva er max på et RAID 6-array? Er det og 8 disker (6+2) eller kan man ha mer, f.eks 22+2? Jeg har per idag en Adaptec AAR-21610SA som støtter RAID 5 men vurderer å skaffe en Areca ARC-1170 RAID6-kontroller hvis man kan ha flere disker på et array. Lenke til kommentar
roac Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 HeiEtter det jeg har forstått er max harddisker på et array på et RAID 5-array er 8 disker(7+1). Men hva er max på et RAID 6-array? Er det og 8 disker (6+2) eller kan man ha mer, f.eks 22+2? Jeg har per idag en Adaptec AAR-21610SA som støtter RAID 5 men vurderer å skaffe en Areca ARC-1170 RAID6-kontroller hvis man kan ha flere disker på et array. 5075348[/snapback] AFAIK er det ikke noen begrensning i RAID 5 på maks antall disker i raidsettet, det vil jeg tro er en begrensning i den enkelte kontrolleren. Men når det er sagt, så blir det noe sinnsykt med IO-operasjoner ved gjenoppretting av ødelagt disk når det er mange disker i raidsettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå