erlendbj Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Heisann Jeg er litt dataidiot og har problemer med nedlasting. Når jeg mottar og sender filer over skype og MSN går det sinnsykt tregt. Kan dette ha noe med NAT eller noe slikt å gjøre. Har prøvd å søke på problemene men finner ikke ut hvordan jeg kan fikse dette. Dette gjelder både hjemme hvor jeg har Nextgentel og på jobb hvor jeg også har høyhastighets nettverk (universitetet i trondheim...) Noen som kan hjelpe? mvh erlend Lenke til kommentar
Rhulken Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Heisann Jeg er litt dataidiot og har problemer med nedlasting. Når jeg mottar og sender filer over skype og MSN går det sinnsykt tregt. Kan dette ha noe med NAT eller noe slikt å gjøre. Har prøvd å søke på problemene men finner ikke ut hvordan jeg kan fikse dette. Dette gjelder både hjemme hvor jeg har Nextgentel og på jobb hvor jeg også har høyhastighets nettverk (universitetet i trondheim...) Noen som kan hjelpe? mvh erlend 5075230[/snapback] http://www.tellefsen.net/netopia.php se på denne side.... her står det mye informasjon om emnet og linker til sider det står enda mer.... Du må åpne porter på modemet ditt... også brannmuren må også tillate trafikk på aktuelt program.... tror det er 1080(port) på msn ...husker ikke helt... Mvh Rhulken Lenke til kommentar
erlendbj Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2005 Takk for tipsene. Vet ikke om jeg ble klokere men... Hvordan åpner man porter på nettverkskortet? Har funnet ut hvordan man gjør det på brannmuren, denne skal vel også være innstilt for å godta trafikk gjennom MSN og skype mvh erlend Heisann Jeg er litt dataidiot og har problemer med nedlasting. Når jeg mottar og sender filer over skype og MSN går det sinnsykt tregt. Kan dette ha noe med NAT eller noe slikt å gjøre. Har prøvd å søke på problemene men finner ikke ut hvordan jeg kan fikse dette. Dette gjelder både hjemme hvor jeg har Nextgentel og på jobb hvor jeg også har høyhastighets nettverk (universitetet i trondheim...) Noen som kan hjelpe? mvh erlend 5075230[/snapback] http://www.tellefsen.net/netopia.php se på denne side.... her står det mye informasjon om emnet og linker til sider det står enda mer.... Du må åpne porter på modemet ditt... også brannmuren må også tillate trafikk på aktuelt program.... tror det er 1080(port) på msn ...husker ikke helt... Mvh Rhulken 5075308[/snapback] Lenke til kommentar
Rhulken Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Takk for tipsene. Vet ikke om jeg ble klokere men... Hvordan åpner man porter på nettverkskortet? Har funnet ut hvordan man gjør det på brannmuren, denne skal vel også være innstilt for å godta trafikk gjennom MSN og skype mvh erlend Heisann Jeg er litt dataidiot og har problemer med nedlasting. Når jeg mottar og sender filer over skype og MSN går det sinnsykt tregt. Kan dette ha noe med NAT eller noe slikt å gjøre. Har prøvd å søke på problemene men finner ikke ut hvordan jeg kan fikse dette. Dette gjelder både hjemme hvor jeg har Nextgentel og på jobb hvor jeg også har høyhastighets nettverk (universitetet i trondheim...) Noen som kan hjelpe? mvh erlend 5075230[/snapback] http://www.tellefsen.net/netopia.php se på denne side.... her står det mye informasjon om emnet og linker til sider det står enda mer.... Du må åpne porter på modemet ditt... også brannmuren må også tillate trafikk på aktuelt program.... tror det er 1080(port) på msn ...husker ikke helt... Mvh Rhulken 5075308[/snapback] 5075481[/snapback] anngående jobben din...tror jeg ikke du får opnet porter....du har vel ikke tillatelse til å åpne porter der...hvis du skal få det til der må du vel spørre IT- avdelingen? har du windows xp?..... gå på start....så på kjør(run på engelsk vers.) skriv så : cmd og trykk enter... da vil kommando vinduet komme opp..... skriv følgende : ipconfig /all da vil det komme opp mye rar informasjon.... der det står standar gateway....høystsannsynlig står 10.0.0.1 som da er ip adressen til gatewayen. skriv så videre: telnet 10.0.0.1 du vil å følgende beskjed: kobler til...... name:(ditt kunde nummer hos gentel...trekk ifra 1 på første tallet å skriv en ,P, foran tallet....hvis du har feks. 76345 så blir det P66345. etter det kommer det passord password: skriv inn passordet du har etter det kommer du inn på modem instillingene.... muligens en mere enklere metode ...er at du går inn på endrings web på nextgentel.....tror det er endringsweb.nextgentel.no skriv inn bruker navn å passord etter du har valgt det modemet du har.... burker navn og passord skal være det du har fått....altså ikke P66345 men 76345...(eksempel..) hvis du trenger mere hjelp så si ifra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå