Gå til innhold

Canon MV790 tilbud på elkjøp

Anbefalte innlegg

I posten i dag fikk jeg en reklameblad fra elkjøp. Elkjøp skal åpne en ny butikk i fredrikstad til mandag så de kom med masse bra tilbud. Har tittet litt rundt etter et dv-kamera så jeg la spesielt merke til at de hadde et Canon MV790 til 2495,- Så det jeg lurer på er som følger: Er dette kamera verdt pengene? er dette et bra tilbud? Finnes det noe bedre i den prisklassen? Tok en tur innom websiden til ekjøp, der koster akkurat samme kamera 3495,- så dem har kutta ned prisen med 1000 kr fra det dem pleier å selge det for.

Håper dere kan hjelpe meg med dette :)

Endret av anderse_zne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør ikke kjøpe dette kamera om bildekvalitet innendørs er litt viktig. Det gir elendige bilder om det er normal innebelysning og nærmest ubrukelig på julaften da det gjerne er litt dempet lys. Bildene blir kornete og stygge, fargene smitter, bildet hakker og lyden er i tillegg elendig.

Utendørs i godt dagslys blir bildene ok.

Men du får jo det du betaler for. Ville allikevel sett etter et kamera fra Panasonic eller Sony til samme pris, eller litt over om mulig. Bedre bildekvalitet selv om noen av de har mindre zoom (men over 10x zoom er ikke spesielt lurt å bruke med mindre man drasser med seg et stativ).

Lenke til kommentar

Tror kanskje det kan passe meg, for skal bruke det mest utendørs. Filme folk som står på snowboard osv. og filmene skal legges ut på nettet så bildekvaliteten bør ikke være max!

men hvilke alternativer fra sony anbefaler dere ?

Endret av anderse_zne
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
er det mulig å sette på f.eks fisheye linse på dette kameraet?

5177850[/snapback]

Jepp... vet ikke om Canon lager annet enn vidvinkellinser selv, men du kan kanskje få tak i en uoriginal fisheye som passer til filterfatningen på kamera (husker ikke hvor mange mm det er, men sjekk tallet etter et tegn som ligner på en ø).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...