rozon Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Fra 01.01.06 er det slutt på følgende ordninger: * Tidsgaranti på pakker * Refusjon av fraktpris når tidsgaranti ikke overholdes Vårt arbeid med å opprettholde og forbedre vår høye leveringskvalitet vil fortsette med uforandret styrke. Raske og pålitelige fremsendingstider er blant våre kunders viktigste krav til transportører. Deres høye leveringskvalitet er ikke så god at de tørr garantere den altså. Det kan jeg godt forstå med fremsendingstiden vi har her i vinterlandet. Posten! Put the money where your mouth is! Sorry hvis dette var OT, men jeg følte det angår denne kategorien av diskusjoner. Lenke til kommentar
MrJavalava Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 (endret) Yess.. da vil pakker til Nord Norge komme desidert dårligst ut.. Det er da lang nok leveringstid på pakker allerede! Patetico Madrid har dermed fått ett nytt medlem: Posten... (Noen som hører på Are & Odin?). Det man må virkelig sørge for nå, er å oppgi rett adresse med en gang på pakken, så er det ikke din feil at pakken forsvinner. Har kommet borti mange diverse tolkninger av en gateaddresse ... Endret 29. oktober 2005 av MrJavalava Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Skal posten begynne å levere en enda dårligere tjeneste? For det er jo det det blir... Kan ikke si at dette er til kundens beste!!? Spare penger, spare penger, spare penger.. det er det eneste som står i hodet på jævlene... Er LITT irritert på posten i dag, jeg har en pakke på vei. Pakken skal til Bodø... Produkttype: SERVICEPAKKE Vekt: 1,45 kg Volum: 32,43 dm3 (47 x 30 x 23 cm3) Dato: Kl.: Hendelse: Poststed: 26.10.05 16.17 INNLEVERT POSTTERMINAL 2060 GARDERMOEN 26.10.05 19.09 VIDERESENDT 0024 OSLO Det er nå(29.10.05) 3 dager siden pakken var sortert i oslo. Siden ikke er sortert i terminalen på Fauske enda så dukker den ikke opp der før på mandags morgen rundt klokken 8-9.. og noe av det mest fantastiske i hele verden er at da får jeg den ikke før tidligst på tirsdag... imponerende? Ja egentlig... Er faktisk ikke så usansynlig om pakken faktisk ligger på Fauske nå.. (den er bare ikke sortert) Effektiviteten til posten kunnen nok økt en del ja... overskuddet deres hadde jeg helst sett var så lite som mulig... Heller skape en god tjeneste istede for penger i stats kassa... Puh.. føler meg litt bedre nå... Lenke til kommentar
rozon Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2005 (endret) Det man må virkelig sørge for nå, er å oppgi rett adresse med en gang på pakken, så er det ikke din feil at pakken forsvinner. Har kommet borti mange diverse tolkninger av en gateaddresse ... 5075536[/snapback] Eh, for bedriftskunder har allerede Posten dekket seg opp. 40 kroner i ekstra gebyr for adresse feil (fra 1.1.06). 65 kr for EDI feil... De som blir tapere i alt dette er jo nettbutikkene dere handler hos. Og så lenge ingen tar tak i dette kommer Posten til å fortsette som alltid, bare nå uten noen som helst pressmidler på seg. Forbrukerene, altså dere, må legge press på Posten. At bedrifter gjør dette fører bare til svar om at vi er fri til å velge andre leverandører. I mitt hode blir dette feil, Posten har i lang tid nytt godt av monopol på tjenester, og burde være rustet til å riste av seg konkurrenter. Fakta viser jo at de ikke er det, for tjenestene holder jo ikke mål. Edit: Rettet gebyret til korrekt pris Endret 29. oktober 2005 av rozon Lenke til kommentar
MrJavalava Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 I løpet av 2007 (hvis jeg ikke tar helt feil) åpnes det for private aktører å kunne transportere brevpost, mon tro om ikke det vil medføre flere som vil frakte pakker? Men det er jo om 2 år... Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 I løpet av 2007 (hvis jeg ikke tar helt feil) åpnes det for private aktører å kunne transportere brevpost, mon tro om ikke det vil medføre flere som vil frakte pakker? Men det er jo om 2 år... 5076215[/snapback] Det som oppheves, er monopol på brev opp til 250 gram. Pakker har Posten aldri hatt monopol på. Alternativer fins i massevis for sending av pakker. Men de er stort sett dyrere og dårligere...... I hvert fall for sending til utkantsstrøk i Finnmark, som mange her er opptatt av. Om de i det hele tatt tilbyr Finnmark. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Nå kan Tollpost, Linjegods og de andre aktørene gjøre en storintreden på markedet.... Lurer på hvorfor i det heletatt Posten slutter med denne garantien? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Greit nok - posten er ikke bra. Men Linjegods er ihvertfall 10 ganger værre med tanke på levering og behandling av pakker. Omtrent samtlige pakker har de hatt problemer med å levere på min adresse, og flere har hatt betydelige skader. Linjegods mener at pakkene skal tåle såpass hardhendt behandling Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 (endret) Hvorfor klage på posten, pris og levering hele tiden? Du kan jo bare be nettbutikken sende med ett annet firma hvis du tror dette er mye billigere og raskere enn posten sitt tilbud. Jeg bestilte ipod fra apple.com, og fikk mail to dager etter bestilling(med navninskrift) at pakken var sendt med TNT. Fikk sendemelding og alt, fikk til og med beskjed når den var kommet til norge, og det var etter 3 dager. Så tok det 14, I say again, 14(fjorten) dager før TNT kom på døra mi. Det var pga at de sa hadde levering fra 10 - 16, og da er jeg vanligvis på blindern og studerer. Posten har jo utkjøring på morgen og kveld, så jeg som er vant med det, og fått god service fra posten klagde noe veldig til TNT. Men fikk ikke noe igjen for det. Edit: Nå ble jeg i kampens hete helt avsporet, og skulle vel egentlig bare si at jeg ikke er for det posten gjør her. Det er jo såklart viktig å ha riktig adresse, men posten må være servicerettet å iallefall prøve og levere selv ved rar adresse. Endret 1. november 2005 av zeltex Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Nå kan Tollpost, Linjegods og de andre aktørene gjøre en storintreden på markedet....Lurer på hvorfor i det heletatt Posten slutter med denne garantien? 5088004[/snapback] Heh ... Tollpost og Linjegods ER jo faktisk allerede i markedet - og å sende noe med disse er jo omtrent som å spille lotto i forhold til posten .. Har opplevd gang på gang at Tollpost f.eks bruker over en uke på å sende en pakke fra arendal til oslo, - og prøver du å ringe de for å finne ut hva som skjer er det ingen som kan svare på noe - det er bare å smøre seg med tålmodighet... Lenke til kommentar
T2 Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 I løpet av 2007 (hvis jeg ikke tar helt feil) åpnes det for private aktører å kunne transportere brevpost, mon tro om ikke det vil medføre flere som vil frakte pakker? Men det er jo om 2 år... 5076215[/snapback] De Rød-Grønne setter nok sine stopper for å konkurranseutsette Posten. Regn med høyere priser og dårligere service freover. Nå kan Posten slappe av igjen... Lenke til kommentar
Aluqha Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Jeg skal vertfall prøve å ta i bruk tidsgarantien i dag... Her er min lille solskinnshistorie Info om pakken: Produkttype: BEDRIFTSPAKKE DØR - DØR INNLAND Vekt: 2,7 kg Volum: 6,58 dm3 (26 x 23 x 11 cm3) Pakkens reise: 26.10.05 ble pakken innlevert postterminal i Kristiansand 28.10.05 ble pakken registrert omlastningsterminal i Florø 29.10.05 ble pakken registrert omlastningsterminal i Jølster (feilsending av posten) 31.10.05 ble pakken registrert omlastningsterminal i Florø (igjen...) 01.11.05 ankom pakken postkontor og jeg fikk hentelapp i postkassa.. (i dag) Det er vel slike tilfeller tidsgarantien dekker? Uansett, så har jeg IKKE fått pakken levert på døren, noe jeg har betalt ekstra for, samtidig som posten har sendt pakken til steder den ikke skulle... Way to go posten! - Aluqha Lenke til kommentar
Pjakk Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 tåpelig at folk klager så mye på posten.. Ingen som tvinger dere til å kjøpe tjenestene dems.. Hvis du handler på en butikk og ikke er fornøyd med servicen så handler du vel ikke på den butikken igjen? Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 (endret) tåpelig at folk klager så mye på posten.. Ingen som tvinger dere til å kjøpe tjenestene dems.. Hvis du handler på en butikk og ikke er fornøyd med servicen så handler du vel ikke på den butikken igjen? 5089451[/snapback] Har vi noet reelt alternativ? Da har posten fu**a sending av samme pakke enda en gang har fått pakke lappen, men pakken er ikke på posten, pakken er ikke kommet lengre enn den var i går... det er ca 11 mil til sorterings terminalen.. vurderer å stikke å hente den Endret 1. november 2005 av Npvk_X Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 (endret) Jeg skal vertfall prøve å ta i bruk tidsgarantien i dag... Her er min lille solskinnshistorie Info om pakken: Produkttype: BEDRIFTSPAKKE DØR - DØR INNLAND Vekt: 2,7 kg Volum: 6,58 dm3 (26 x 23 x 11 cm3) Pakkens reise: 26.10.05 ble pakken innlevert postterminal i Kristiansand 28.10.05 ble pakken registrert omlastningsterminal i Florø 29.10.05 ble pakken registrert omlastningsterminal i Jølster (feilsending av posten) 31.10.05 ble pakken registrert omlastningsterminal i Florø (igjen...) 01.11.05 ankom pakken postkontor og jeg fikk hentelapp i postkassa.. (i dag) Det er vel slike tilfeller tidsgarantien dekker? Uansett, så har jeg IKKE fått pakken levert på døren, noe jeg har betalt ekstra for, samtidig som posten har sendt pakken til steder den ikke skulle... Way to go posten! - Aluqha 5089400[/snapback] Om jeg ikke tar feil er tidsgarantien 5 dager også for bedriftspakker. Så da blir 27. 1 dag, 28. 2 dager, 31. 3 dager og 1. 4 dager. 4 dager (virkedager) er innenfor tillatt tidsramme. At de ikke har levert den på døren er en annen sak - det bør du ta opp med dem (du er sikker på at du var hjemme hele dagen og vet at de ikke har vært der?). Edit: Enkel og grei generell regel: Pakken skal være hos deg senest samme ukedag i uken etter som den er sendt hvis tidsgarantien holdes. Leveres den inn en onsdag, skal den være hos deg senest onsdag i uken etter. Så enkelt kan det sies Endret 1. november 2005 av OC-Freak Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Jeg skal vertfall prøve å ta i bruk tidsgarantien i dag... Her er min lille solskinnshistorie Info om pakken: Produkttype: BEDRIFTSPAKKE DØR - DØR INNLAND Vekt: 2,7 kg Volum: 6,58 dm3 (26 x 23 x 11 cm3) Pakkens reise: 26.10.05 ble pakken innlevert postterminal i Kristiansand 28.10.05 ble pakken registrert omlastningsterminal i Florø 29.10.05 ble pakken registrert omlastningsterminal i Jølster (feilsending av posten) 31.10.05 ble pakken registrert omlastningsterminal i Florø (igjen...) 01.11.05 ankom pakken postkontor og jeg fikk hentelapp i postkassa.. (i dag) Det er vel slike tilfeller tidsgarantien dekker? Uansett, så har jeg IKKE fått pakken levert på døren, noe jeg har betalt ekstra for, samtidig som posten har sendt pakken til steder den ikke skulle... Way to go posten! - Aluqha 5089400[/snapback] Om jeg ikke tar feil er tidsgarantien 5 dager også for bedriftspakker. Så da blir 27. 1 dag, 28. 2 dager, 31. 3 dager og 1. 4 dager. 4 dager (virkedager) er innenfor tillatt tidsramme. At de ikke har levert den på døren er en annen sak - det bør du ta opp med dem (du er sikker på at du var hjemme hele dagen og vet at de ikke har vært der?). Edit: Enkel og grei generell regel: Pakken skal være hos deg senest samme ukedag i uken etter som den er sendt hvis tidsgarantien holdes. Leveres den inn en onsdag, skal den være hos deg senest onsdag i uken etter. Så enkelt kan det sies 5091735[/snapback] Tidsgaranti (så lenge den gjelder) for Bedriftspakke fra KrSand til Florø er to dager. Muligens pluss en dag dersom du bor langt fra Florø. Så her betaler Posten tilbake portoen. Men ikke til deg, siden du er mottaker. Det er avsenderen som har betalt Posten, og som må klage. Posten betaler naturligvis ingenting direkte til deg. Du klager til avsender. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Ja det ser ut som det kun er penger som betyr noe,til mer de tjener jo mere skal det strammes inn Posten med milliard-resultat etter tre kvartaler Etter 3. kvartal 2005 har Posten et resultat før skatt på 1.039 millioner kroner, en fremgang på 241 millioner kroner mot samme periode i fjor. Resultatfremgangen kommer som følge av inntektsvekst og effektiv drift. http://www.vol.no/nyhet.asp?F=F&N=13860 Lenke til kommentar
Teroedni Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 (endret) I løpet av 2007 (hvis jeg ikke tar helt feil) åpnes det for private aktører å kunne transportere brevpost, mon tro om ikke det vil medføre flere som vil frakte pakker? Men det er jo om 2 år... 5076215[/snapback] De Rød-Grønne setter nok sine stopper for å konkurranseutsette Posten. Regn med høyere priser og dårligere service freover. Nå kan Posten slappe av igjen... 5088285[/snapback] hmm var det dei rødgrønne som sa ja til kommersiering av posten. Det er etter at posten er blitt kommersielt det har gått nedover hos dei. Og det var vel bondevik regjeringa so gjorde etter det eg husker, so ikkje gje dei rødgrønne skylda for det!! Endret 2. november 2005 av Teroedni Lenke til kommentar
Fox9 Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Posten er som Harddisken, flaskehalseni dagens systemer. Lenke til kommentar
wotg Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Som ivrig pc bruker kjøper jeg ganske mye datadeler på nettet og min observasjon er følgende mht posten: hvis de hadde konsentrert seg på pakker og brev, skillt ut postBANKEN som et eget konsept og droppet alt dilldallet som cder, dvdfilmer osv. da hadde vi kanskje fått et bedre postvesen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå