IceXCool Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Hvis jeg bare setter på et sportsfilter fra f.eks Green uten å gjøre noe mere, kan jeg forvente noen forandring eller må innsprøytningen tilpasses det nye filteret for at motoren skal gå bedre? Må vel ha nytt filterhus og slanger, noen som vet om et "kit"? Har en 95mod Vectra-A 2.0i GL med ca 112HK, hvor mye er det å hente bare på å bytte luftinntakfilteret? Lenke til kommentar
Revox Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Hvis jeg bare setter på et sportsfilter fra f.eks Green uten å gjøre noe mere, kan jeg forvente noen forandring eller må innsprøytningen tilpasses det nye filteret for at motoren skal gå bedre? Må vel ha nytt filterhus og slanger, noen som vet om et "kit"? Har en 95mod Vectra-A 2.0i GL med ca 112HK, hvor mye er det å hente bare på å bytte luftinntakfilteret? 5075168[/snapback] Du trenger ikke å gjøre noen modifikasjoner på motoren. Er bare å sette på. 57i kit'et til K&N Air fungerer bra. http://www.mamut.com/kollevold/prodlist.htm er et sted hvor de har dette. Men kan skaffes hos mange butikker. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Du henter strengt tatt "ingenting" på å montere et slikt filter. Har K&N filter på min og merker ingen spesiell forskjell på ytelsene under kjøring. Det eneste i mitt tilfelle var at den den gikk mye raskere opp på turtall når den stod i fri, også blir motorlyden endel grovere i målet over 3500 rpm. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 (endret) 2-10hk alt etter som Endret 29. oktober 2005 av zandro Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2005 Bedre å satse på effektanlegg da kanskje Noen spesielle merker jeg bør se etter? Domme katalysatoren er jo hestebrems men den må jo være der Lenke til kommentar
Revox Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 minimalt å hente der også. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Som sagt, effektanlegg og åpent luftfilter har heller lite for seg på normale biler hvis man er ute etter mer hestekrefter. Det er stort sett bare på lyden man merker det. Lenke til kommentar
kjakangund Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Hjalp en del på bensinforbruket med K&N på en BMW 530 vi hadde. Er ikke så godt å legge merke til såpass små ytelses forbedringer. Fin lyd da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå