Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sportsfilter - motorens reaksjon

IceXCool

Anbefalte innlegg

Hvis jeg bare setter på et sportsfilter fra f.eks Green uten å gjøre noe mere, kan jeg forvente noen forandring eller må innsprøytningen tilpasses det nye filteret for at motoren skal gå bedre?

Må vel ha nytt filterhus og slanger, noen som vet om et "kit"?

Har en 95mod Vectra-A 2.0i GL med ca 112HK, hvor mye er det å hente bare på å bytte luftinntakfilteret?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis jeg bare setter på et sportsfilter fra f.eks Green uten å gjøre noe mere, kan jeg forvente noen forandring eller må innsprøytningen tilpasses det nye filteret for at motoren skal gå bedre?

Må vel ha nytt filterhus og slanger, noen som vet om et "kit"?

Har en 95mod Vectra-A 2.0i GL med ca 112HK, hvor mye er det å hente bare på å bytte luftinntakfilteret?

5075168[/snapback]

Du trenger ikke å gjøre noen modifikasjoner på motoren. Er bare å sette på. 57i kit'et til K&N Air fungerer bra. http://www.mamut.com/kollevold/prodlist.htm er et sted hvor de har dette. Men kan skaffes hos mange butikker.

Lenke til kommentar

Du henter strengt tatt "ingenting" på å montere et slikt filter. Har K&N filter på min og merker ingen spesiell forskjell på ytelsene under kjøring. Det eneste i mitt tilfelle var at den den gikk mye raskere opp på turtall når den stod i fri, også blir motorlyden endel grovere i målet over 3500 rpm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...