smetho Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Heisann. Kom over denne artikkelen hos Digi Kom ikke akkurat som noen bombe. Hvorfor skulle disse kunne gjøre noe eksepsjonelt lurt med Wine som ikke folkene BAK Wine enda ikke har klart. Vel, det er til pass for dem når de ikke følger regler for GLP-linsenser osv. I tillegg krever de betaling for K-Office som ikke engang er laget av selskapet. Uhørt! Hva er deres syn på saken? Lenke til kommentar
aschj Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Synd... Veldig synd. Jeg hadde stor tro på lindows, men burde vel sett at det ville ende på denne måten. Vi får bare håpe det i det minste blir en bra linux-distro til slutt :wink: Lenke til kommentar
Espen_^ Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Nå har jeg ikke så mye peiling på wine men har hørt at mange spill funker med winex (husker ikke hvem som lager d) men jeg hvet ikke om d fungerer like bra/dorlig som vanelig wine. None som har testa winex og kan si om de har klart noe bedre enn wine ? Lenke til kommentar
LeD Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Da får vi bare håpe at tullingene bak Lindows gir opp hele prosjektet før de gjør uopprettelig skade på GNU/Linux rykte... Følgende oppskrift er visstnok en av de siste amerikanske forretningsideene: - Ta et stykk fri programvare. - Bytt ut logo og navn med noe som høres kult ut. - a) Legg inn reklame og spyware. eller B) Ta penger for programmet. - Prøv å skjule evt. åpne lisensavtaler og original copyright så godt som mulig. Et eget team med advokater ordner dette. - Sørg for å bli saksøkt av store selskap, eller få oppmerksomhet i media på andre måter. Ikke nok med at mennesker over hele verden vil kjøpe/bruke programmet. De vil også fortelle alle de kjenner hvor vannvittig kult det er. De aner ingenting om programmets opprinnelse, selv om f.eks. et søk på Google ville avslørt dette. Dessverre ser ideen ut til fungere. Dette er helt lovlig, men så langt fra filosofien som ligger bak fri programvare som det er mulig å komme... LeD Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Nå er jeg vel etterpåklok, men har ikke de fleste av oss, forstått at Lindows en gang kom til lande hardt i bakken? Vel, jeg har nå det - leeeenge!! runmad Lenke til kommentar
Akelbee Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 Når det gjelder muligheten for å kjøre Windows-programmer under Linux, er jeg blitt oppmerksom på en kommersiell plug-in som lages av en av hovedbidragsyterne til Wine, CodeWeavers. CodeWeavers tilbyr produktet "CrossOver Office®" som pr. dags dato skal gi 100% kompatibilitet for de fleste av programmene i MS Office pakken. CrossOver Office gir også muligheter for å kjøre ytterligere en del spesifiserte windows-programmer under Linux, f.eks. en Lotus Notes-klient, men foreløpig uten 100% kompatibilitet garantert. Så langt jeg har skjønt det, så tar disse folkene for seg API-kallene i windows i tur og orden, og koder dem for tilsvarende funksjoner i Linux. Windows skal ha noe sånt som ca. 15.000 forskjellige definerte API-kall, og CodeWaver-folkene prioriterer da de kallene som faktisk blir brukt i de mest populære Windows-programmene. Jeg vet at bl.a. IBM har anbefalt CrossOver Office for å kjøre noen av sine windows produkter på Linux. Du finner mer om dette på http://www.codeweavers.com. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå