Petterbw Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 http://www.clasohlson.no/shop/store/fs_mm....electedWAG=1684 artikkel "35-73" Nedsenkbar pumpe for f.eks. campingvogner. Kapasitet 7,5 l/min. Maks. trykkhøyde 3 m. Beregnet for 12V/1,7A likstrøm. Mål 50x90 mm. 10 mm slangetilkobling. ville noe sånt gå på en pc? med litt godvilje så får en jo dytta på en 9mm slange, og pumpa er på 12v noe som løser mange problemer. tanker rundt denne pumpa. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Varme og støy. Den trekker veldig mye strøm og vil varme vannet opp vis den står i vanntanken eller gi varmen ut i kabinettet. Den kan også bråke en del iforhold til aquariepumer så jeg trur den ikke er noe å satse på. Lenke til kommentar
Petterbw Skrevet 24. august 2002 Forfatter Del Skrevet 24. august 2002 ok. det var bare en tanke. har sett etter en 12v pumpe lenge og når jeg endelig fant en så måtte jeg spørre. men den var jo på clas ohlson. vet noen om en pumpe som går på 12v som egner seg i pcen? Lenke til kommentar
555 Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 jeg bruker en sånn en (16 L/min) som jeg kjører på 5V og da er den stille. den pumper mye selv på 5V Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 En slik pumpe fulgte med Senfu-vannavkjølingssettet jeg kjøpte for ca. 2 år siden. Pumpa raste etter 2 måneders drift, så det var flaks jeg bare hadde Celeron 566 @850MHz eller så hadde jeg vel vært en prosessor fattigere. Det er en pumpe som antaglig ikke er laget for kontinuelig drift, men jeg tror også de små dimensjonene på vannledningene i systemet mitt gjorde at pumpa ble veldig hardt belasta. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Det er en lensepumpe, den er ikke beregnet for kontinuerlig drift, det kan fort bli litt for spennende for min del, vet ikke helt hva du mener? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 støtter thomasr i at det er litt for risky å bruke lensepumper. At den tar kvelden etter noen måneder vil jeg anta er veldig stor. btw om du bruker BBCode og skriver urlen slik tekst så ødelegger du ikke designet på forumet :wink: Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Bare glem den pumpen. Den har overhodet ikke konstruert for å gå over lenger tid, ikke over kortere tid for den saks skyld! Er bare noe billig plastjuggel fra taiwan som er laget kun for den ene hensikt å tjene penger. Ikke tilfredstille en kundes behov.. Du bør satse på motorer som er børsteløs og har radial eller impellerpumpe. Disse er overlegen mtp driftssikkerhet, hvis de ikke er av billigeste sort. Tyske EHEIM lager kvalitetspumper, har brukt slike i akvariene mine siden jeg var 8 år gammel ( Ja de funker enda ) Lenke til kommentar
Petterbw Skrevet 26. august 2002 Forfatter Del Skrevet 26. august 2002 har en pumpe men husker ikke hva den heter. men den er bedre enn den eheim dritten som alle skryter av:P jeg har lyst på en 12v pumpe slik at jeg slipper å tukle med 230v (for det smeller litt innimellom) Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Bedre betyr mer vanngjennomstrømning, eller høyere kvalitet? Eheim er jo topp kvalitets pumper. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Quote: Den 2002-08-26 19:20, Petterbw skrev:har en pumpe men husker ikke hva den heter. men den er bedre enn den eheim dritten som alle skryter av:Pjeg har lyst på en 12v pumpe slik at jeg slipper å tukle med 230v (for det smeller litt innimellom) 1: Eheim er _ikke_ dritt, men er absolutt et kvalitetsprodukt! Bar synd at de tar litt stor plass. :sad: 2: En 12v pumpe vil jeg på det sterkeste fraråde! De støyer mer, og drives av en (som regel) lite holdbar elektromotor, med børster og kommutator. Som også i sin tur gir elektrisk "støy". Dette kan riktignok minimaliseres vha montering av kondensatorer, men er uansett en dårlig løsning! Sats heller på er 230v pumpe du, som du styrer via et passende relé. Jeg tror du i lengden vil bli mer fornøyd med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå