Gå til innhold

Det nye 7800GTX

Inztigator

Anbefalte innlegg

Har vært sittende på gjerdet en god stund nå, fordi jeg ønsket at det skulle komme noen tester av 1800XT-kortet før jeg tok min endelige avgjøresle angående kjøp av skjermkort.

Dette har jo takket være ATI vært en mildt sagt drøy prosess, og jeg begynner derfor å sikte meg litt inn på det nye 7800GTX-kortet, det med 512MB ram.

Jeg har lest at det ikke vil være noen forskjell i clocks'a på disse, men kun mer ram (i første omgang). Mitt endelige spørsmål her er da: :)

Vil dette føre til en betydelig økning i prestasjon på 7800-kortet?

Er det så at man muligens noe forenklet kan si at det er rammen som har vært "flaskehalsen" på kortet..

"" på flaskehalsen, da det jo selvfølgelig er ett rått kort med heller andre ting i systemet som sakker det ned :)

Edit: Damit, klarte å legge det opp i skjermer i stedet for skjermkort! Gikk litt fort idag.. Noe mulighet for at Admin kan flytte tråden? eller at jeg kan gjøre det på noe vis?

Endret av Inztigator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

512MB minne på skjermkortet gir liten ytelsesgevinst i dagens spill. Men når du først skal bruke så mye penger på ett skjermkort, og skal sikkert beholde det noen måneder (frem til neste generasjon kort kommer), så burde du velge 512MB versonen ja.

Nye drivere fra ATI har gjort at X1800XT kortet yter bedre i OpenGL enn det 7800GTX gjør! Noe som er imponerende for å si det sånn! Bare drivere liksom! Anbefaler deg å vente 2-3 uker til og kjøpe ATI X1800XT 512MB kortet.

Lenke til kommentar
Anbefaler deg å vente 2-3 uker til og kjøpe ATI X1800XT 512MB kortet.

Og hva er oddsene på at det er faktisk er mulig å kjøpe X1800XT om "et par uker" ?

5075310[/snapback]

Lik null tenker jeg, på komplett så har de vel satt en ubekreftet 1.12 som dato. Kan sikkert hive på enda et par uker...

Lenke til kommentar
Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden.

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Tråden har et dårlig emnefelt og vil bli stengt deretter. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...