Gå til innhold

En god trådløs mus: anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Logitech Mx610 er jo en grei mus. Ikke så dyr, trådløs, har laser, og kommuniserer med pc'en, dvs.at den kan gi deg beskjed når du har ny mail osv. Men det mest interessante er nok at den har laser.

Om du er villig til å strekke deg litt lengre prismessig, er Logitech G7 en veldig god mus. Det er vel den bete musa du får kjøpt for penger. G7

Ser dog at dette er litt over det du du hadde tenkt deg, så jeg tror Mx610 er fin for deg :)

Lenke til kommentar
Ikke så lett å finne trådløs mus uten batterier da de må få strøm fra en plass  :!:

Eneste jeg har sett er denne og kan tenke meg den er av tvilsom kvalitet, pluss man kan ikke bytte ut musematte da den får strøm fra den.

5076165[/snapback]

Jeg lover deg, den er knall-crap. Er ikke verdt materialet den er laget av. Enten må man velge mus med tråd, eller så må man velge mus med batteri.

Lenke til kommentar
Ikke så lett å finne trådløs mus uten batterier da de må få strøm fra en plass  :!:

Eneste jeg har sett er denne og kan tenke meg den er av tvilsom kvalitet, pluss man kan ikke bytte ut musematte da den får strøm fra den.

5076165[/snapback]

Haha, det var den det ja, husker det var endel som klagde på denne for en stund siden. :!:

Vel, dersom det er ladetiden du misliker, så har G7 to utskiftbare batterier, slik at du kan lade et mens du bruker det andre. Du må passe på å ikke miste dem isåfall :thumbup:

Lenke til kommentar

5076165[/snapback]

Haha, det var den det ja, husker det var endel som klagde på denne for en stund siden. :!:

Vel, dersom det er ladetiden du misliker, så har G7 to utskiftbare batterier, slik at du kan lade et mens du bruker det andre. Du må passe på å ikke miste dem isåfall :thumbup:

5079578[/snapback]

har en sånn nå med oppladbare batterier, men det er en A4 tech altså. De må vel skiftes ettter ca 2-3 dager. Varer kanskje lenger med den G7 ?

Rekkevidden er også viktig, denne virker ikke skikkelig på bordet på den andre siden (ca 1,5 m unna) må nemlig prøve å skifte arm av og til.. :hm:

Lenke til kommentar

Hardware.no`s egen test av G7

Hvis ikke denne musa tilfredstiller dine behov for mus så kaller jeg deg kresen :yes:

Den står ihvertfall øverst på ønskelista mi i år :w00t:

Ang rekkevidde (tatt fra testen over):

- "Rekkevidden er for øvrig meget god. Musen fungerte utmerket gjennom to rom unna, gjennom lukkede dører. Det kan også nevnes at musen har en av-knapp under, slik at man kan ta med bare selve musen og den lille senderen ved korte reiser osv."

Ang batteri så er det jo alltid ett batteri i ladern, mens du bruker det andre. Tror ikke du er i stand til å bruke opp et batteri før det andre er ladet opp. Mener dessuten at det i den testen stod at han brukte musa i intens spilling i 2 dager før den var tom. Og det tar 2 sek å bytte batteri.

Har du råd så kjøp den er mitt råd :yes:

Lenke til kommentar
Enig med _ziggy_...den musa er perferkt :D

5109124[/snapback]

Vet ikke det.

Virker litt slitsomt å måtte skifte mellom batteriene hver 2-3 dag. Virker faktisk som en dårlig løsning. Det måtte vært bedre å bare hatt en dockingstasjon som man satte den i når man var ferdig med dagen.

Har en nå gammel mx 700. Knall. Har aldri hatt noen problemer og den går ikke tom for batteri selv når den har vært i bruk en hel dag.

Edit: trykkleif

Endret av Cocytor
Lenke til kommentar

Vet ikke det.

Virker litt slitsomt å måtte skifte mellom batteriene hver 2-3 dag. Virker faktisk som en dårlig løsning. Det måtte vært bedre å bare hatt en dockingstasjon som man satte den i når man var ferdig med dagen.

Har en nå gammel mx 700. Knall. Har aldri hatt noen problemer og den går ikke tom for batteri selv når den har vært i bruk en hel dag.

Ja der sa du det :thumbup: Det burde da finnes noen som har det? Mye bedre løsning det ja, enig at det blir litt tungvint å skifte over batteriene stadig. Vet jo det, for den jeg har må også skiftes etter et par dar.

Mx 700, selger de den forstatt? :)

Lenke til kommentar

Vet ikke det.

Ja der sa du det :thumbup: Det burde da finnes noen som har det? Mye bedre løsning det ja, enig at det blir litt tungvint å skifte over batteriene stadig. Vet jo det, for den jeg har må også skiftes etter et par dar.

Mx 700, selger de den forstatt? :)

5109325[/snapback]

Ser sånn ut.

Men synes vel det var en litt stiv pris for et så gammelt produkt. Du kan sikkert finne den billigere andre plasser.

Har kjøpt bærbar og i den forbindelse kjøpt en mx610 fordi den er uten dockingstasjon. Jeg har ikke fått testen den ennå.

PS: Du kan finne nyere mus med dockingstasjon. Link

Endret av Cocytor
Lenke til kommentar
Mange takk! Da vet jeg endelig hva type mus som er tingen for meg  :thumbup:

5109710[/snapback]

Hva ble det?

5112115[/snapback]

Ja, har ikke bestilt eller bestemt meg helt enda, men det blir vel mx 700 eller den nye der.

Om den nye har de samme egenskapene, at den holder fint en hel dag, har plenty rekkevidde, og kan settes i en "dockingstasjon" blir det vel kanskje den. Den var jo en del billigere.

Men vet ikke om det var bare en, så at feks Ps data opererte med 2 ulike priser, eller er det flere modeller her? Så litt uklart ut akkurat det :hmm:

Lenke til kommentar
Mange takk! Da vet jeg endelig hva type mus som er tingen for meg  :thumbup:

5109710[/snapback]

Hva ble det?

5112115[/snapback]

Ja, har ikke bestilt eller bestemt meg helt enda, men det blir vel mx 700 eller den nye der.

Om den nye har de samme egenskapene, at den holder fint en hel dag, har plenty rekkevidde, og kan settes i en "dockingstasjon" blir det vel kanskje den. Den var jo en del billigere.

Men vet ikke om det var bare en, så at feks Ps data opererte med 2 ulike priser, eller er det flere modeller her? Så litt uklart ut akkurat det :hmm:

5112956[/snapback]

En Headsup. MX700 har ikke sidescrolling på hjulet slik nyere mus har. Dette er det eneste jeg savner.

Den er også tyngre enn en "vanlig" mus, med dette plager ikke meg på noen måte. Den glir helt fint.

Tror det er 5 års garanti.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...