Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

CD-Rom i Bios, ikke Windows?

Anbefalte innlegg

Finner ikke CD-Rommen min i Windows. Halvveis uti windows installen finner plutselig ikkje Windows CD-en lengre. Prøvd med 2 forskjellige verisjoner.

Kan dette være fordi jeg har 4 s-ata disker og 1 cd-rom? Ergo 5 enheter?

Har aldri vert borti noe slikt tidligere. Har gjort fri alle IRQ'er som jeg kunne.

Så brukte jeg norton ghost og la in gammel layer, her finner også windows cd-rommen. Men, jeg får ikke brukt den.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn. Nå står alt av specs i profilen min.

Det er en IDE DVD-Rom, men jeg har ikke fått noe til å funke. Siden jeg ikkje får instalert Windows skikkelig.

Får ikkje brukt driver cd'en til å fikse nettverkskortet, ergo, får ikkje komt meg på nett for å oppdrive nye IDE drivere.

Lenke til kommentar

Takk for at du prøvde iallefall..

Leste litt på Asus.com, og det viser seg at akkurat den dvd-brennern jeg har har utdatert firmware iforhold til hovedkortet.

Så jeg skal låne en annen cd-rom etter jobb i dag og se om det blir noe bedre med denne.

Hvis ikke så sitter jeg fast igjen.

Synes uansett det er rart av den funker i bios/dos og ikkje i windows.

Men vi får se.

:w00t:

Lenke til kommentar

Sjekk enhetsbehandling og se om stasjonen finnes der. Dersom den gjør det, men ikke vises under min datamaskin, bruk regedit og fjern upperfilter og lowerfilter fra nøkkelen HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

Endret av TEE
Lenke til kommentar

Da er det i så fall tydeligvis et firmwareproblem. Sett spilleren inn i en annen maskin og oppdater firmwaren. Å oppdatere firmwaren på en annen spiller du setter i maskinen vil ikke ha noe å si, da firmware ikke har noe med Windowsdrivere eller slikt å gjøre.

Lenke til kommentar

Det var liksom det. Jeg får oppdatert firmwaren fra denne pc'en, men den virker ikkje fordi om. Skal oppdatere Windows 100% men tror ikkje dette vil hjelpe meg noe særlig. Siden den har funkter fint tidligere. Tror det kan være IDE kontrollerene til hovedkortet? Men da burde den ikke virke i dos? Rare greier dette her. Skal iallefall oppdatere alt å se om det kan hjelpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...