PoWerFeeD Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Finner ikke CD-Rommen min i Windows. Halvveis uti windows installen finner plutselig ikkje Windows CD-en lengre. Prøvd med 2 forskjellige verisjoner. Kan dette være fordi jeg har 4 s-ata disker og 1 cd-rom? Ergo 5 enheter? Har aldri vert borti noe slikt tidligere. Har gjort fri alle IRQ'er som jeg kunne. Så brukte jeg norton ghost og la in gammel layer, her finner også windows cd-rommen. Men, jeg får ikke brukt den. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Oppgi specs når du stiller slike spm.! Dersom du har nVidia chipsett og har installert nVidia IDE drivere er nok dette grunnen. Lenke til kommentar
PoWerFeeD Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2005 HK: Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket -939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16 Ny Plextor DvD brenner. .. Har jo ikke lagt inn noe ide drivere, får ikke det til når cd-rommen ikke virker.. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Dersom du har lastet ned nVidia driverene fra nettet og installert disse er det IDE driver med i den pakken. Er DVD brenneren SATA eller PATA (IDE)? Igjen; oppgi mest mulig av specs. for å hjelp. Lenke til kommentar
PoWerFeeD Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2005 Sånn. Nå står alt av specs i profilen min. Det er en IDE DVD-Rom, men jeg har ikke fått noe til å funke. Siden jeg ikkje får instalert Windows skikkelig. Får ikkje brukt driver cd'en til å fikse nettverkskortet, ergo, får ikkje komt meg på nett for å oppdrive nye IDE drivere. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Avintaller IDE driverene (evt. roll back) Lenke til kommentar
PoWerFeeD Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2005 Takk for at du prøvde iallefall.. Leste litt på Asus.com, og det viser seg at akkurat den dvd-brennern jeg har har utdatert firmware iforhold til hovedkortet. Så jeg skal låne en annen cd-rom etter jobb i dag og se om det blir noe bedre med denne. Hvis ikke så sitter jeg fast igjen. Synes uansett det er rart av den funker i bios/dos og ikkje i windows. Men vi får se. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Svært rart... du kan jo evt. oppdatere firmwaren på den via en annen maskin Lenke til kommentar
PoWerFeeD Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 Fikk brukt en annen cd-rom i min pc, oppdaterte firmwaren. Men den funker desverre ikke ennå. Aldri vert borti noe slikt. Jaja, jeg får vel se etter en ny en. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 (endret) Sjekk enhetsbehandling og se om stasjonen finnes der. Dersom den gjør det, men ikke vises under min datamaskin, bruk regedit og fjern upperfilter og lowerfilter fra nøkkelen HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} Endret 31. oktober 2005 av TEE Lenke til kommentar
PoWerFeeD Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 Windows finner den.. Men den virker ikke.. Mistanker om windows/firmware problemer.. Men jeg tror jeg bestiller ny.. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Dersom det er et Windows-problem vil det ikke hjelpe mye med ny. Lenke til kommentar
PoWerFeeD Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Det er windows/firmware problem.. Har fått andre cd-rom'er til å virke. Så jo, en ny vil virke. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Da er det i så fall tydeligvis et firmwareproblem. Sett spilleren inn i en annen maskin og oppdater firmwaren. Å oppdatere firmwaren på en annen spiller du setter i maskinen vil ikke ha noe å si, da firmware ikke har noe med Windowsdrivere eller slikt å gjøre. Lenke til kommentar
PoWerFeeD Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Det var liksom det. Jeg får oppdatert firmwaren fra denne pc'en, men den virker ikkje fordi om. Skal oppdatere Windows 100% men tror ikkje dette vil hjelpe meg noe særlig. Siden den har funkter fint tidligere. Tror det kan være IDE kontrollerene til hovedkortet? Men da burde den ikke virke i dos? Rare greier dette her. Skal iallefall oppdatere alt å se om det kan hjelpe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå